Certifikace zážitků a výrobků z Poohří poprvé proběhla na dálku. Mezi obnovenými certifikacemi je i Galerie u Plazíka na Peruci, která ji poprvé získala v roce 2018.
Samými jedničkami bylo ověnčeno zasedání certifikační komise značky „Poohří regionální produkt®“. Konalo se 11. 11. již po jedenácté a bylo to zcela poprvé, kdy komise hodnotila výrobky a zážitky prostřednictvím videokonference. Komise se zabývala jedenácti žádostmi o certifikaci nebo obnovení certifikátů.
Kvůli vyhlášení nouzového stavu na jaře se letos uskutečnilo výjimečně jen jedno, podzimní kolo certifikace. „Zájem byl proto tentokrát větší, protože jsme na jaře nestihli obnovit všem žadatelům už dříve získané certifikáty. Jednání bylo velmi netradiční. Komise si do své virtuální ‚zasedačky‘ zvala jednotlivé žadatele, aby jí představili své výrobky a zážitky. Přestože na dálku, byla to velmi příjemná a osobní setkání,“ shrnuje první on-line jednání Ing. Lukáš Pichlík, ředitel Destinační agentury Dolní Poohří, která značku „Poohří regionální produkt®“ zastřešuje.
Kdo tedy uspěl? Své výrobky může modrobílou vlnkou, symbolizující Ohři, nově označovat Eva Čechurová z Lubence, která vyrábí z jablek, hrušek a švestek Struhařské křížaly. Zpracování ovoce se věnuje také Jakub Mikulášek ze Stranné nedaleko Nechranické přehrady – ten však z hroznů vyrábí víno pod značkou Vinařství Mikulášek. Posledním z certifikovaných výrobků jsou Harmonizační strunné nástroje Zoharo, které vznikají v dílně v Račeticích. Kateřina Zochová svou řemeslnou výrobou oživuje zapomenuté řemeslo lidového harfenictví.
Mezi jedinečné zážitky Poohří se nově zapsaly Přehlídky dobových oděvů s výstavami a přednáškami, které pořádá koštický spolek Šatník paní mlynářky. Přehlídky se konají buď přímo v koštickém mlýně, který spolek oživuje, nebo na různých místech Lounska a Žatecka. Certifikát může nyní používat také nedávno otevřené Válečné muzeum Libočany, které se zabývá převážně druhou světovou válkou.
Destinační agentura oceňuje značkou „Poohří regionální produkt®“ již šestým rokem a za tu dobu získaly certifikát více než čtyři desítky organizací, firem či jednotlivců. Oceňuje se v kategoriích zážitek, služba nebo výrobek. Důležitá je originalita, jedinečnost a původ z regionu Poohří. Úspěšní žadatelé mohou značku a logo využívat na svých produktech, provozovnách a propagačních materiálech. S propagací jim pomáhá také Destinační agentura Dolní Poohří. Letos vydala druhý díl výpravného Magazínu regionálních značek Vychutnejte si Dolní Poohří, který návštěvníkům umožňuje nahlédnout pod ruce výrobcům a pozve je za originálními zážitky. Všechny služby, zážitky a produkty si mohou zájemci prohlédnout na webu www.regionalni-znacky.cz/poohri.
(Zdroj e-region.cz)
Zasedání komise jsem se zůčastnil poprvé ve formě videokonference a byl to pro mne nový zážitek. Při asi desetiminutovém propojení se 4 členy komise jsme jen stručně zhodnotili, co se v posledních letech v Galerii u Plazíka na Peruci událo, včetně spolupráce se školami ve Mšeném Lázních, Lounech a Slaném (nikoliv s peruckou). Komisi jsem informoval o přípravě sezony 2021, na kterou jsou již sjednány výstavy čtyř fotografů.
Jsou to 3.-4. 2021 Blanka Beckertová s výstavou Fotografové prominou, aneb ze Středohoří pod Everest a zpět, 5.-6. 2021 Vladimír Rešeter - téma Fotky z koncertů, 7.-8. 2021 Eva Vokatá a 9.- 10. 2021 Jiří Soukup.
Po týdnu mi bylo sděleno, že komise certifikát POOHŘÍ regionální produkt v kategorii zážitek byla mé galerii prodloužena o další 3 roky s právem používat tuto značku.
GuP na webu POOHŘÍ - Galerie amatérské fotografie - Zážitky
Pro ilustraci články o třech letošních výstavách. (Sezona byla krácena pro zákaz vlády kvůli viru.)
Jaroslav Maťák VIDÍM
Prolétli jsme
... mezi kapkami deště
|