iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

A máme, co jsme chtěli
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let

Velikonoční bohoslužba
Sbor M. J. Husa

neděle 31.4.2024
15:00 h.
Zveme vás tímto na Velikonoční bohoslužbu do Peruce - Neděle 31/3/2024 od 15 hod. v Kapli M.J. Husa, ul. Palackého 300.
Těšíme se na Vás.

Vynálezce
Neděle 7.4.2024
15:30 hod.
Animovaný / Dobrodružný / Ponořte se do světa geniálního vynálezce a umělce Leonarda da Vinci. Ten přichází na královský dvůr experimentovat s lidským tělem, stavět létající stroje, obrněná vozidla a další fantastické vynálezy. Našeho superhrdinu čeká nejen napínavé dobrodružství, ale také osudové setkání s odvážnou princeznou Margaritou, se kterou hledá odpověď na tu nejdůležitější otázku. „Jaký je smysl života“? / dabing / Francie-USA / 2023 / délka: 100 min.

stupné 50 Kč

Poutníci – koncert kapely
Přes 50 let v country

Pátek 12.4.2024
19.00 hod.

Legendární bluegrass and country band dorazí s jejich oblíbenými skladbami, v rámci šňůry po Čechách a Slovensku, také na Peruc. Přijďte si s nimi zanotovat.
stupné 250 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Gump – jsme dvojka
Pátek 19.4.2024
19.00 hod.

Rodinný / Dobrodružný / Nová Gumpova cesta začne přesně tam, kde ta předchozí skončila. Se svým milovaným Béďou Kozím Bobkem projde hlavní zvířecí hrdina příběhem, který už jim dávno předtím napsaly hvězdy. A zatímco Gumpův první příběh byl smutnější, v jeho volném pokračování s názvem Gump – jsme dvojka se diváci mohou těšit na spoustu vtipných zvířecích scén. Vedle hlavního hrdiny se nově objeví také psí slečna Jenny, která si zahraje Gumpovu sestru Kytičku./ Česko / 2024 / délka: 86 min.

Prázdniny s broučkem
Pátek 26.4.2024
19.00 hod.

Komedie / Kdo by někdy nechtěl vyrazit na rodinou dovolenou krásným červeným karavanem po dědovi? Bára Poláková coby dobrodružná máma dvou dětí a nadšená food blogerka, řekne této výzvě ano. Její manžel, kterého si zahrál Lukáš Příkazký, dobrodružné nadšení ani trochu nesdílí. Ale když máme vedle sebe někoho, koho máme rádi, je úplně jedno, kde zrovna jsme. Celá rodina proto nakonec vyrazí na letní dovolenou k moři obytňákem. / Česko / 2023 / délka: 87 min.

NEVĚRA PRO DVA
Úterý 21.5..2024
18.00 hod.

Koštičtí divadelníci vás zvou na komedii L. Albauma a D. Jacobse.
stupné dobrovolné

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Ohlédnutí za srpnem 2020
Napsal Plazík st.
Pondělí, 05 říjen 2020

Už se zase budu vymlouvat, ale skutečně nestíhám. Dodělal jsem poslední album fotek a tak se pokusím ohlédnout za měsícem srpnem, opět bohatém na zážitky.

Hned v sobotu, prvý den srpna, bylo hodně živo v parku před Muzeem české vesnice. V podkroví probíhá výstava 10 květin pro šlechtičny rodu Thunů Active Image a ze známých důvodů nemohla proběhnout její vernisáž. Autoři ze spolku Mythighoul s iniciátorkou projektu Ivanou Jungovou proto připravili Letní slavnosti s bohatým programem. Lidé mohli tvořit z připraveného materiálu koláže, malovat, fotit se, ale i při výborném vystoupení kapely Arnosto Snoo & Tutties Frutties si zatancovat. Bylo také zdarma občerstvení /pečená kuřata, pečivo, ovoce, kokteily, vína, voda/ a vstup samozřejmě zdarma.A hlavně přišli lidé, kteří se dokáží bavit, tvořit a být v dobré náladě spolu. Co víc dodat? Kdo nepřišel, jako by nebyl...
Letní slavnost u Thunů, Peruc

V neděli příjemně zapršelo, 3 hodiny pěkného zalévání přírody, v úterý se sešli na páteckém zámku přátelé Active Image z jiné dimenze na přednášce Pjéra la Šé´ze, trochu to vypadalo jako prodejní akce - nejdřív nabízeli knihy a pak DVD - to jsem již ale odcházel a přednášku jsem neslyšel.
Ve čtvrtek jsme již vyjeli na další soustředění našeho pěveckého sboru Senior Melody MKL. O týdnu v Jetřichovicích si můžete přečíst a podívat se na fotky
ZDE.

Na pátek 14. srpna na lounském Bahně jsem se moc těšil. Hráli tam dlouholetí kamarádi původně The Theplo, Active Image ale dlouhá léta znamý a v cizině úspěšný revival The Beatles z Kladna. Celovečerní vzpomínka pod kapkami deště ne nejlepší světový bigbít ve 20. století, ale také na nejlepší léta Brutusu s Michalem Cermanem a právě s bratry Moulisáky a ještě starší na 60. léta, když jsme chodili na Petra Nováka a Karla Kahovce s kapelou Flamengo. Ano, Michal Cerman a Karel Kahovec zazpívali na pódiu lounské Stromovky. Jo, užili jsme si oslavu 30 let kamaráda hostinského, motorkáře a skvělého člověka Bohouše na Bahně...
The Beatles na Bahně, Louny

Ze soboty na neděli jsem se díky kamarádům na chvíli ocitl v zálesácké chatě kamaráda Rudy pod Nakleřovským Active Image průsmykem. Nakléřovský průsmyk, kam jsme v neděli ráno vystoupali, je místo kudy procházely obchodní i vojenské dějiny české kotliny. Na krvavou historii upomínají kamenné valy v lese - hromadné hroby ruských vojáků z roku 1813, po vítězné bitvě u Chlumce proti napoleonským vojskům. Z vrcholu jsou krásné pohledy od Děčínského Sněžníku, přes Bukovou horu, "naše" České středohoří a mizející uhelnou pánev od Ústí n.L. až po Most. Úchvatné místo, prima chvíle.
Nakléřovský průsmyk

Active Image V neděli odpoledne jsme připravili komentovanou prohlídku výstavy Prolétám s autorem fotografií a veršů Miroslavem Krhounkem. Přišli návštěvníci z Kladna, Loun, Třebíze a dalších i vzdálenějších míst, z Peruce ani noha. Ale ti co byli, odcházeli nadšeni. Připravené občerstvení zbylo ve velkém.

Již před prázdninami jaem navštívil oční ambulanci v Praze Vysočanech, po vyšetření paní doktorka navrhla operaci obou očí - šedý zákal. A ten pravý čas přišel po dovolených. Active Image 18. srpna ravé oko odoperováno, nakonec neplánovaně 3 zákroky. 1. výměna čočky, 2. odsání zákalků na sítnici, 3. laserové ohraničení degenerativní změny na sítnici. Nic příjemného, ale vydržel jsem rýpání do oka asi 45 minut. Hned druhý den kontrola a za týden levé. Pravé již na 75% vidělo, tak v pondělí 24.8. výměna optiky v oku levém. Kontrola den po 2. operaci - levé oko OK, to pravé ještě s malou vadou. Prý se to zlepší a do měsíce vše hotovo.
Active Image Tak, když vidím, po návštěvě kliniky vzhůru do galerií. Pohled byl sice ještě rozmlžený, ale nemohl jsem si nechat ujít návštěvu výstav: Josef Sudek a jeho Fešandy ze šuplíků v Domě fotografie, Antonín Kratochvíl a jeho dost drsné Fotoeseje U Kamenného zvonu a Jindřich Štreit za mřížemi Ze tmy ke světlu na Staroměstské radnici. Parádní sestava. Jo, porvé jsem viděl "obnovený" Mariánský sloup na Staromáku. Je to dobrý počin? Já nevím...
Starým Městem za fotografy, Praha

Active Image Mezi operacemi ve čtvrtek po delší době malá večerní procházka Perucí tradiční trasou - Oldřich, rybníky, park se zámkem a kostel sv. Petra a Pavla s malým foťáčkem a velkým držkopádem v bahně u Dolejšáku - protéká tam nově opravená hráz Hořejšáku. Příjemný podvečerní čas na mé Peruci. Kvalita snímků bez záruky - focení a úprava s jedním, špatně vidícím okem.
Srpnový podvečer, Peruc

A také s 1 + 1 okem návštěva koncertu na dovoře Černého koně. Za pěkného počasí moc vydařený večer Active Image pod věžemi sv. Mikuláše. Nejdříve zahrála Eva Turnová (ex PPU) a její kapelou Eturnity repertoár, který mám moc rád. Po krátké přestávce se rozehráli výborní lounští Furt Rovně s fortmenem Markem Mikuláškem, kamarádi stále lepší, vždyť mi pravidelně hrají na narozkách. A jako vyvrcholení zde pokřtili svoje nové CD a LP Ve špinavých stopách. Mám rád takové hudební večery.
Furt Rovně a Eturnity u Koně, Louny

Ve čtvrtek se v Žatci sešli držitelé označení regionální produkt Dolního Poohří, aby si zlepšili své dovednosti na semináři v oblasti on-line marketingu a správy sociálních sítí.  I já jsem přijal pozvání, seminář byl pro nás přínosný. Active Image
Po jednání v Žatci jsem se poprvé stavěl na zámku Stekník, okolo kterého jsem před lety často jezdil. Prohlídka interiérů mně utekla, tak jsem se prošel kolem po terasovitých zahradách. Active Image Po léta zanedbávaný skvost mezi chmelnicemi pomalu vstává ze zkázy, ale majitele čeká ještě hodně práce.
Mému nejmladšímu pravnukovi Vítkovi je již půl roku a tak jsem se rád cestou stavil u své milé vnučky. Usměvavý mrňous je kluk jak buk, no letí to...
Stekník

V pátek vyjímečně pršelo a tak srpnový Paralet na nádvoří zichovsko-lounského pivovaru byl z 1/3 silně deštivý, ale na 100% vydařený. Active Image Pivovar Zichovec připravuje po celé léto ve své provozovně v Lounech v bývalých kasárnách koncerty známých i místních kapel a tak došlo i na "náš" Paralet. Kluci a věrní fanouškové se nezalekli ani chvílemi silného deště, rozbalil nástroje a roujeli parádní koncert. Přibližně v polovině večera přestalo pršel a tak hloučky nadšenců mohly pogovat na mokré dlažbě. Po delší době přijeli příbuzní z Prahy, kteří synovu kapelu slyšeli poprvé a byli spokojeni. Druhý den se stavili i u mne na Peruci.
Paralet na Zichovci, Louny

Aby nebylo té muziky málo, vyjel jsem v sobotu do Loun, naložil Čendu a mezi strženými chmelnicemi jsem v půl páté dojeli na známé výletní místo Louňáků. Nevím, na kolikáté garáži jsem byl, na Lužeradech poprvé. Active Image Kamarádi před léty začali skutečně v garáži za lounským pivovarem, dva roky se kapely sjely do stodoly pod Pšaňákem a nyní již druhý rok je punková fesťák před pohostinnými Lužerady. Program pod stany a plachtami (hrozil déšť) již běžel, hned jsme se zapojili mezi skákající kamarády. Které kapely jsem slyšel nenapíši, tak dobře je neznám a nepoznamenal jsem si. Líbili se mi ti, co hráli SKA-punk a také lounští DMK. Výborný byl písničkář, který vyplnil dlouhou pauzu při přestavbě "pódia" a byl poslední, kterého jsem slyšel. Před 11 noční jsme jeli k domovu. Takové akce mne chyběly, mezi punkáči bylo fajn. A já vytvořil velké album z malého Canonu.
Garáž na Statku vol.2, Lužerady Louny

Active Image Víkend, bohatý na události, jsem zakončil při rodinném setkání u příležitosti 4. narozenin pravnuka Adama v Dobroměřicích. Adam je moc šikovný a čilý, má rád svoji sestřičku, malou Karolínku a je po dědovi Jardovi "šotouš" (fanoušek parních lokomotiv). Jen škoda, že pršelo a my museli být po většinu času uvnitř. Blahopřeji velkému klukovi.

DNES NAPOSLEDY! PROLÉTÁM Miroslava Krhounka v Galerii u Plazíka na Peruci. Ještě to stihnete, neváhejte, jedinečný zážitek! Tak jsem zval na závěr úžasné prázdninové výstavy v mé galerii. Active Image I když byl celé léto otevřen zámek, na výstavu fotografií moc lidí nepřišlo. Často jsem si říkal, proč svoji galerii otevírám každý den, když nikdo nepřijde. Ale občas přijde návštěva, třeba jako neznámý pár (manželé ?, on se špatným zrakem, ona vše komentovala), a prohlíželi si Mírovy fotografie a verše asi hodinu. A společný příjemný rozhovor mně nalil další sílu do žil. Díky! Výstava skutečně skončila, v pondělí jsme ji s Mírou a Pavlou sejmuli, aby byl prostor pro letošní poslední.

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...