iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

A máme, co jsme chtěli
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let

Velikonoční bohoslužba
Sbor M. J. Husa

neděle 31.4.2024
15:00 h.
Zveme vás tímto na Velikonoční bohoslužbu do Peruce - Neděle 31/3/2024 od 15 hod. v Kapli M.J. Husa, ul. Palackého 300.
Těšíme se na Vás.

Vynálezce
Neděle 7.4.2024
15:30 hod.
Animovaný / Dobrodružný / Ponořte se do světa geniálního vynálezce a umělce Leonarda da Vinci. Ten přichází na královský dvůr experimentovat s lidským tělem, stavět létající stroje, obrněná vozidla a další fantastické vynálezy. Našeho superhrdinu čeká nejen napínavé dobrodružství, ale také osudové setkání s odvážnou princeznou Margaritou, se kterou hledá odpověď na tu nejdůležitější otázku. „Jaký je smysl života“? / dabing / Francie-USA / 2023 / délka: 100 min.

stupné 50 Kč

Poutníci – koncert kapely
Přes 50 let v country

Pátek 12.4.2024
19.00 hod.

Legendární bluegrass and country band dorazí s jejich oblíbenými skladbami, v rámci šňůry po Čechách a Slovensku, také na Peruc. Přijďte si s nimi zanotovat.
stupné 250 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Gump – jsme dvojka
Pátek 19.4.2024
19.00 hod.

Rodinný / Dobrodružný / Nová Gumpova cesta začne přesně tam, kde ta předchozí skončila. Se svým milovaným Béďou Kozím Bobkem projde hlavní zvířecí hrdina příběhem, který už jim dávno předtím napsaly hvězdy. A zatímco Gumpův první příběh byl smutnější, v jeho volném pokračování s názvem Gump – jsme dvojka se diváci mohou těšit na spoustu vtipných zvířecích scén. Vedle hlavního hrdiny se nově objeví také psí slečna Jenny, která si zahraje Gumpovu sestru Kytičku./ Česko / 2024 / délka: 86 min.

Prázdniny s broučkem
Pátek 26.4.2024
19.00 hod.

Komedie / Kdo by někdy nechtěl vyrazit na rodinou dovolenou krásným červeným karavanem po dědovi? Bára Poláková coby dobrodružná máma dvou dětí a nadšená food blogerka, řekne této výzvě ano. Její manžel, kterého si zahrál Lukáš Příkazký, dobrodružné nadšení ani trochu nesdílí. Ale když máme vedle sebe někoho, koho máme rádi, je úplně jedno, kde zrovna jsme. Celá rodina proto nakonec vyrazí na letní dovolenou k moři obytňákem. / Česko / 2023 / délka: 87 min.

NEVĚRA PRO DVA
Úterý 21.5..2024
18.00 hod.

Koštičtí divadelníci vás zvou na komedii L. Albauma a D. Jacobse.
stupné dobrovolné

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Ohlédnutí za dubnem 2020
Napsal Plazík st.
Úterý, 05 květen 2020

Bude to takové zvláštní ohlédnutí v době umrtvení společnosti. Žádný koncert, posezení s kamarády, oslavy. Ale naopak měsíc krásných vycházek i poznání nových míst.

Active Image V rádiu a televizi stále to samé, co jsme slyšeli a viděli x-krát. A hlavně samý vir, strašení a co prý máme dělat. Pustil jsem si občas něco z nejstaršího archivu a hlavně vycházel na povolené zdravotní procházky do lesa a parku. Active Image Nezapomněl jsem ani na Velikonoce, letos bohužel smutné. Ječmínek jsem zasil, okna a kuchyňku vyzdobil, mazance upekl a letos poprvé upekl kopřivovou nádivku s uzeným. V pondělí, kdy obcházím mnohé sousedy, jsem nevyšel ani na ven. Skončil jsem u pohádek a na dvoře, s výhledem na zamlžené Středohoří.

Ale teď již k toulání.
Active Image 2.4. - Vycházka pod paprsky jarního slunce a ve stínu lesa nad Dýbeř. Dolů k mostku U Obrázku, kolem Hájovny na Teplou stráň až k rozvalinám bývalého statku strahovských pemonstrátů. Zpět cestou nad lesem na slavětínskou silnici. Z ní kolem základů bývalé hájovny (ředitelská vila cukrovaru) ke kempu a Šlepkou domů. Asi 5.5 km za 140 minut. Krásné odpoledne.
Nad Dýbeř, Peruc

Active Image 6.4. Po pár dnech opět do perucké Bažantnice, tentokráte až dozadu k "Včelínu". Les krásný, jen ty odpadky. Uprostřed lesa je připomínka okupace v roce 1968 na Perucku. Vojáci CA se nejdřívě utábořili v lesích podél silnice na Slavětín a poté zde vybudovali radiolokační stanici. V té době jsme tam nechodili. :-( Později snad zde byli i vojáci ČSLA. Na černochovské křižovatce jsem ještě obhlédl další historický rozcestník.
Bažantnicí k rozcestníku, Peruc

Active Image 8.4. Od nádraží k Řípu, ne že bych tam šel, ale cestou jsem stále bájnou horu viděl. Vycházka jen kolem Peruce. Cukrovarská váha již brzo spadne, alejí k nádraží, kolem stavebnin na vranskou silnici a podél ZD a náměstím domů.
Kolem nádraží, Peruc

Active Image 9.4. Autobusem jsem sjel do Slavětína a vydal se kolem historického kostela se vzácnými freskami nad městys k vodárně. Krásný výhled. Kolem skalek pohodlnou cestou lesem, květnatou branou k Dýbři a cestou před oplocenkou jsem sestoupil k Majlantům. Pěšinou nad nimi již domů. Krásná slunná 6-ti kilometrová procházka.
Ze Slavětína domů

Active Image 11.4. O 2-4 týdny dříve než v letech předešlých jsem díky brzskému jaru vyčistil Kamennou podkovu. V letech 2007-8 jsme s kamarády obnovili tuto památku v lázních a od té doby ji tam každý rok chodím vyčistit od listí a náletu, aby nám zase nezmizela. Jistě znáte pověst o podkově .
Podkova vyčištěna, Peruc

Active Image A k večeru na jaře poprvé na židovském hřbitově. Na toto magické místo se každý rok několikrát vracím. Tentokráte jsem tam zavezl kamarády na jejich fotografických toulkách. Již je to přes 10 let, co se tak trochu na můj popud začal obnovovat židovský hřbitov nad Hřivčicemi, největší polní v severních Čechách.
Jarní hřbitov, Hřivčice

16.4. Po několika dnech drobných prací, smutných Velikonocích a lenošení jsem se šel ve čtvrtek projít cestou, o které vím, ale nikdy jsem ji nepoužil. Active Image Zajel jsem na Horka autem a autobusem dolů. V Libochovicích jsem se jen mrknul přes náměstí k zámku, ale hned ven z města přes Oharku se zpětným pohledem na dominantu města. Prošel jsem Poplzemi a pak již stále vzhůru po modré. Z lesa byl občas pěkný výhled na Hazmburk a další kopečky Středohoří. Přesně 2 hodiny po odjezdu jsem nasedal do svého Renaultíku. Opět moc příjemných a pohodlných téměř 6 km.
Z Libochovic na Horka

Active Image 17.4. V pátek jen krátká (90 min.) procházka kolem Hořejšáku na Vyhlídku. Tabulka souseda Čecha stále na svém místě (nemám sice reakce návštěvníků místa, ale věřím, že si ji všimli). I rodiče rádi vodí své děti v této době do lesa - kolem cesty krásné chaloupky a "stan". Vždyť les je výborný učitel. A v parku naplno rozkvetla magnolie...

Active Image 18.4.Koleje do dětství. Ze hřbitova jsem chtěl projít cestou mezi nádražím a polem, kde jsme jezdili jako mladí požárníci na kolech při žňových hlídkách. A ejhle, ona není, zemědělci ji zorali až k plotu nádraží. Vydal jsem se po pochůzkářské stezce dle kolejí a vzpomínal. Tatínek byl výpravčí a náčelník žst. a tak jsme do mých 10 bydleli na nádražích (Brzvany, Třebenice). Active Image I pak jsem často za ním chodil do dopravní kanceláře na Peruci, ve Vrbně a Chlumčanech. Na Peruci z původních 5 kolejí zbyly pouhé dvě. Pozor!, jede vlak - my mu říkali "čtyřka" a před nádražní budovou stojí další "půlpátá". Pozdravím a mizím vraty, kterými jsme doháněli vlaky při jízdách do školy a do práce... Je to už pár let.

20.4. mi přišlo triko z Kyjova, přímo stvořené pro dnešní dobu.

21.4. Asi nejdelší virová vycházka, téměř 9 km přes horní Dýbeř do Hřivčic a zpět po druhé straně údolí kolem Corvínova statku domů. Active Image Dech to vydržel, ale mý šmajdavý nohy se poslední km sotva zdvíhaly. Ale byla to fajn trasa, opět po cestách, které jsem desítky let neznal. Neznal jsem ani pozůstatky stavení mezi Dýbří a Hřivčicemi. Nemohla to být žádnou poustevna, dle rozvalin ohradních zdí i stavení slušný hospodářský dvorec. Kdyby náhodou někdo, něco.... VYŘEŠENO! Díky Honzovi a Vlaďce víme, že to byla rasovna - pohodnice.
Do Hřivčic

Active Image 23.4. Poprvé v životě na Kounovských řadách. Od nádraží Mutějovice 300m jediné stoupání a pak již v pohodě. Lesem a po poli, necelé 2 km od auta a jsem u prvých kamenů. Prošel jsem několik řad, našel Gibbona i Pegase. Skutečně tajemné místo. Keltové, minzemšťané, zemědělci - kdo to stvořil se již asi nikdy nedozvíme. Pak kolem hájovny a sv. Vojtěcha po lesní cestě zpět k nádraží.
Kamenné řady, Kounov
Keltské kamení, Kounov

26.4. Po dlouhé době na společenské akci - již povolená bohoslužba CČSH v kapli M. J. Husa na Peruci - dohromady 6 účastníků.

28.4. Poznání blízkých, ale dosud nenavštívených míst, pokračuje. Tentokráte mezi Černčice a Oboru. Active Image Od černčického nábytku podél Staré řeky - Oborských tůní, s tajemnou, ale čistou tváří. Došel jsem ke tvrzi rodu Lůžků a kolem kostela až k Oharce. Poznávání krajiny mezi Černčicemi a Oborou pokračovalo. Zpět jsem se vydal po stezce podél Oharky. Na, pro tuto dobu nízké hladině, labuť a kachny, v dáli Oblík, Bába a Dědek. Vzpomínky u Vršovického jezu. V 70. letech jsem pracoval na obnově jezu i v kašně při revizy turbín elektrárny. Již jen kousek Bažantnicí a jsem u auta. Krásná to vycházka byla.
Do Obory
Zpět do Černčic

Active Image 30.4.2020 Jen tak se projít jsem šel posledního dubna tradičně na Active Image Krásnou Vyhlídku. A u nás kvetly kaštany - Perucké svíce... A večer Čarodejnice - ne ty velké vesnické, ale příjemné posezení na zahradě v kruhu rodiném a upálení jedné stašné bytosti.
Poslední dubnová, Peruc

Active Image A co ještě dodat? Mnohé chvíle jsem strávil na svém dvoře při údržbě trávníku a záhonků se zeleninou. Angrešt chlupatí, rybíz zakulacuje, ochutnal jsem prvé ředkvičky a v něděli i prvý salát. Příjemné, ale... Míříme někam "jinam". Uschneme a upečeme se.
Samozřejmě jsem se rozhlížel i kolem, na České Středohoří, na sv. Petra a Pavla, na Superúplněk... A také na předčasně rozkvetlý a vonící (snad - necítím) šeřík.
Večery na dvorku
Active Image A nejen na dvoře, ale hlavně v lese vše krásně kvete, příroda je kouzelník.
Hruška kvete bíle,
I: jabko červeně, :I
I: jsou to krásné chvíle,
na vir kašleme. :I

Mrkněte se na
Dubnové květy .

Active Image A také skončily práce na obnově Hořejšáku. U přítoku vytvořena další "hnízda" pro raky a u přepadu byl dokončen můstek s pěkným dřevěným zábradlím. Je zpevněna cesta podél hráze a navíc je i schodiště k Dolejšáku. Mrknul jsem se i k Oldřichovi a Dolejšáku, vzniká krásný kout Peruce. Hořejšák se pomalu (není voda)napouští.
Rekonstrukce Hořejšáku, Peruc

Myslím, že duben, i bez společných akcí, byl plný zážitků a poznání. Uvidíme co květen - vypadá to na mírné uvolnění...

PS. Zapomněl jsem důležité. V době, kdy nás straší mne mé děti pravidelně volaly a občas se i u mne zastavily. Děkuji - mám vás rád.

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...