iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

A máme, co jsme chtěli
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let

Velikonoční bohoslužba
Sbor M. J. Husa

neděle 31.4.2024
15:00 h.
Zveme vás tímto na Velikonoční bohoslužbu do Peruce - Neděle 31/3/2024 od 15 hod. v Kapli M.J. Husa, ul. Palackého 300.
Těšíme se na Vás.

Vynálezce
Neděle 7.4.2024
15:30 hod.
Animovaný / Dobrodružný / Ponořte se do světa geniálního vynálezce a umělce Leonarda da Vinci. Ten přichází na královský dvůr experimentovat s lidským tělem, stavět létající stroje, obrněná vozidla a další fantastické vynálezy. Našeho superhrdinu čeká nejen napínavé dobrodružství, ale také osudové setkání s odvážnou princeznou Margaritou, se kterou hledá odpověď na tu nejdůležitější otázku. „Jaký je smysl života“? / dabing / Francie-USA / 2023 / délka: 100 min.

stupné 50 Kč

Poutníci – koncert kapely
Přes 50 let v country

Pátek 12.4.2024
19.00 hod.

Legendární bluegrass and country band dorazí s jejich oblíbenými skladbami, v rámci šňůry po Čechách a Slovensku, také na Peruc. Přijďte si s nimi zanotovat.
stupné 250 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Gump – jsme dvojka
Pátek 19.4.2024
19.00 hod.

Rodinný / Dobrodružný / Nová Gumpova cesta začne přesně tam, kde ta předchozí skončila. Se svým milovaným Béďou Kozím Bobkem projde hlavní zvířecí hrdina příběhem, který už jim dávno předtím napsaly hvězdy. A zatímco Gumpův první příběh byl smutnější, v jeho volném pokračování s názvem Gump – jsme dvojka se diváci mohou těšit na spoustu vtipných zvířecích scén. Vedle hlavního hrdiny se nově objeví také psí slečna Jenny, která si zahraje Gumpovu sestru Kytičku./ Česko / 2024 / délka: 86 min.

Prázdniny s broučkem
Pátek 26.4.2024
19.00 hod.

Komedie / Kdo by někdy nechtěl vyrazit na rodinou dovolenou krásným červeným karavanem po dědovi? Bára Poláková coby dobrodružná máma dvou dětí a nadšená food blogerka, řekne této výzvě ano. Její manžel, kterého si zahrál Lukáš Příkazký, dobrodružné nadšení ani trochu nesdílí. Ale když máme vedle sebe někoho, koho máme rádi, je úplně jedno, kde zrovna jsme. Celá rodina proto nakonec vyrazí na letní dovolenou k moři obytňákem. / Česko / 2023 / délka: 87 min.

NEVĚRA PRO DVA
Úterý 21.5..2024
18.00 hod.

Koštičtí divadelníci vás zvou na komedii L. Albauma a D. Jacobse.
stupné dobrovolné

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Vzpomínka na Provence 2012
Napsal Plazík st.
Středa, 22 duben 2020

Každoročně jsme jezdili do Francie, v roce 2012 byla naším cílem Provence. Když letos nemůžeme za hranice, tak se ohlédnu a zavzpomínám. Můžete se mnou...

Active Image Cestou jsme se prvý den stavěli v Ideálním paláci pošťáka Chevala a ve Valence, kde jsme měli prvý nocleh. Pošťák Cheval zakopl v roce 1879 o kámen a tak zakopával, sbíral je a stavěl z nich svůj palác 33 let. Vznikla stavba, která je mixem různých stylů s inspirací od křesťanství k hinduismu. Valence leží na Rhôně a je považováno za severní bránu Provence. Prvý slunný den začal dobře. Active Image
Ještě na hranici Provence jsme navštívili město Pont-Saint-Esprit s velkým záplavovým mostem přes Rhônu a záhadnou otravou obyvatelstva v roce 1951. Pravděpodobné je, že zde CIA testoval použití LSD na populaci města. Další navštívené místo byl úžasný kaňon řeky Ardeche. Bylo zde bohužel hodně přelidněno, tak jsme si nakonec "jen" odpočali na břehu řeky. Active Image No a dál jsme už pokračovali do Provence a to přimo do Avignonu.
Starobylé město Avignon zná asi každý z nás. Město "dalších" papežů a divadelních festivalů. Papežský palác jsem si prohlédl a poté procházel rušnými ulicemi. Právě zde probíhal zmíněný festival a všude bylo plno divadelníků a turistů. Mám radši tichá města, ale divadelní Avignon mě uchvátil. Další den večer si to ještě zopakuji. Active Image
Třetí den cesty do Provence jsme navštívili kamenný skanzen Vesnici domů Bories (galské chaty), neskutečná ukázka stavební dovednosti starých Galů. Druhým místem byl cisteriánský klášter Notre-Dame de Senanque, obklopený levandulí. Tu zde pěstují místní mniši, kteří mimo jiné i výborně zpívají.
Active Image Ve čtvrtek jsme měli bohatý program a v pohoří Luberonu jsme navštívili další místa. Městečko Gordes, původní keltské i římské sídlo, je postaveno na příkrém svahu až skále. Kouzelná prohlídka. Poté jsme jeli ke snad nejsilnějšímu evropskému pramenu u Vaucluse. Nádherně zelená řeka, ale ouha. Pramen netryskal, pouze vytékal pod skalou. Naše paní Růženka tam byla již poněkolikáté a toto ještě nezažila. A večer zpět do Avignonu.
Active Image Večer jsme opět zakončili v Avignonu. Pohlédl jsem si zahrady nad papežským palácem a poté se opět vydal do "divadelních" ulic, plných zajímavých lidiček. Společně jsme se na náměstí navečeřeli a kolem obřího kola došli k autobusu. Podruhé jsme se vyspali v avignonském Etapu a těšili se na další místa Provence.
Active Image Roussillon je vesnice, ležící opět v pohoří Luberon poblíž velkého okrového lomu. Roussillion zní růžově a také vše je zde v podobné barvě. Nejdříve jsme prošli lomem a byla to fantastická procházka zelenou a oranžovou krajinou. Lom byl po roce 1930 postupně uzavírán a dnes je velkou turistickou atrakcí, stejně jako přilehlé město. To je celé v barvě místního okru, jen okenice mají většinou fialovou levandulovou barvu. Pokračujeme do dalších městeček jihofrancouzského pohoří.
Active Image Pokračovali jsme v poznávání městeček mezi Malým a Velkým Luberonem. Ménerbes je typické provensálské sídlo na kopci se zbytky citadely na vrcholu (hodně se zde válčilo). Dnes se v úzkých strmých uličkách sekáváme s místy, která vyhledávají umělci. Žil zde britský spisovatel Peter Mayle i americký malíř Joe Downing. Do dalšího městečka Lacoste byl problém se pro úzké silnice s autobusem dostat. Má svá tajemství, žil zde proslulý markýz de Sade. Nad klikatými uličkami jsou zbytky jeho hradu, dnes částečně zrestaurované majitelem, módním návrhářem Pierre Cardinem. Jsou zde umístěny sochy, zejména dominující ruce. Další den nás již čekalo Azurové pobřeží.
Active Image Po noclehu v Toulon jsme se vypravili po Azurovém pobřeží do známého Saint-Tropez. Nejdříve jsme navštívili četníky a poté si již prohlédli přístav i staré město. V poledne jsme si chvíli lehli na písek za parkovištěm a trochu se vykoupali.
Active Image Cestou ze Saint Tropéz jsme navštívili krásná městečka na pobřeží. Nejdříve jsme se zastavili u hrobu Gerarda Philipa v Ramatuelle a prohlédli toto malebné květinové místo. Dalším malým hezkým městečkem bylo Gassin na návrší nad mořským zálivem. V závěru dne jsme navštívili Grimaud, novodobé betonové Benátky. Spali jsme opět v Toulon. Active Image
Šestý den našeho cestování jsme si prohlédli trochu Toulon, kde jsme spali a poté se vrátili kousek na východ do lázeňského města Hyeres, opět s pěkným starým centrem a velkým Casinem. A dále už na západ směr Marseille (ale ještě nás čekala jedna zastávka). Active Image
Ještě před Marseille jsme se zastavili v malém přístavu Cassis. Udělali jsme si výlet lodí do klidných zátok na pobřeží Středozemního moře, chvíli byli na kamenné pláži (voda byla ale ledová) a poté jsem koukal na typický francouzský pétanque. Poslední nocleh jsme měli v Marseille.
A přišel poslední den našeho pobytu ve Francii, čekala nás prohlídka známého velkého přístavního města Marseille. Active Image Nejdřív jsme "vláčkem" vyjeli k Notre Dame de la Garde, vypínající se na skále nad městem. Nedaleko pobřeží bylo vidět několik ostrovů, včetně známé pevnosti If. Odpoledne jsme se tam chtěli vypravit, ale pro velké vlny tam lodě nepřistávaly. Dali jsme si za ušetřené peníze dobrý oběd a prohlédli staré město. V Marseille se hodně staví a tak to bylo asi nejméně krásné město našeho putování. Věřím, že za pár let bude i zde pěkně. Večer do autobusu a zpět domů po mnoha krásných zážitcích.

Naše cesta ve fotografii

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...