iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

Bylinky kolem nás

Stradonice
středa 20.3.2024
17:00 h.
Klub žen Stradonice zve do volební místnosti (čp.61) na besedu s bylinkářkou Vierou Hermínou Kopicovou

Nerozlučná dvojka
Kino Peruc
neděle 24.3.2024
15:30 h.
Nerozlučná dvojka vypráví příběh Dona, dřevěné loutky na útěku a opuštěné plyšové hračky DJ Doggy Doga, který hledá opravdového kamaráda. Jejich cesty se zkříží v Central Parku a navzdory všem předpokladům i odlišnostem se spolu vydávají na dobrodružnou cestu New Yorkem. Animovaný / Dobrodružný, Francie / Španělsko / Belgie, 2023, 88 min.
Mládeži přístupný
Vstupné 50 Kč

A máme, co jsme chtěli
Kino Peruc
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let
Vstupné 100 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Hudba ve Smolnici
Smolnice
2024

You are here: Hlavní strana arrow Plazíkovo digifoto arrow Ohlédnutí za listopadem 2019
Ohlédnutí za listopadem 2019
Napsal Plazík st.
Čtvrtek, 05 prosinec 2019

Konec roku se blíží, listí spadalo a tak se ohlédnu za listopadem. Jak jinak, měsíc samá akce a ještě oslavy.

Podzimní měsíc jsem zahájil na Kladně, i když průjezd večerním hornickým městem za deště není moc příjemný. Active Image Již potřetí na úžasné akci ve Spolku Atelier na Kladně, na vernisáž výstavy "KRUHY" Gabriely Gabčik Beranové. Součástí vernisáže byla přehlídka autorských oděvů a doplňků Sonii Carraro a dále tašek a psaníček Petry Uharček. Večer hudebně zpříjemnili Jan Trejbal a přátelé. Opět se sešlo mnoho mých kamarádů, další nové jsem poznal. Obrazy Gábiny KRUHY z čajových sáčků jsou moc milé a uklidňující. Zato modely Sonii jsou často úchvatně provokatitvní a to jsou často vytvořeny z textilních odpadků, nebo nákupů v sekáčích. Šikovná švadlenka.
Kruhy GGB

V neděli 3.11. jsem po delší době navštívil bohoslužbu v perucké kapli M. J. Husa, paní farářka se omluvila, tak sloužil Ivo. No, z bývalých 8 - 12 se dnes schází 3 - 5 věřících. Active Image
6. listopadu jsem dokončil své kalendáře na rok 2020, tentokráte s tématem OSOBNOSTI PERUCE. Zajímavé historické fotografie Peruce, vhodné k porovnání s dneškem, již došly. Využil jsem materiálů, které jsem vystavoval vloni v Galerii U kozorožce ke 100. výročí republiky. Již 13. přišly hotové - pro cenu jsem objednal u jiné firmy a jsou pěkné a dnes všechny prodané.

Další den jsem upekl výborný koláč podle receptu kamarádky Romany a o pár dní později již osvědčené houstičky, sladkého bylo dost. Večer jsem jel jako náhradník na další koncert Severočeské filharmonie Teplice do tamního Koncertního sálu DK. Dirigoval opět skvělý Kanaďan Charles Olivieri-Munroe a na programu byl Martinů a Dvořák. Ve skladbě prvého autora jsme slyšeli zvuk motorů bombardéru, který pomohl vítězství ve válce (1945). V prvé časti jako host vystoupila vynikající německá houslistka Sophia Jaffé, která přednesla houslový koncert Samuela Barbera. Po přestávce přišel na řadu Antonín Dvořák a jeho jedinečná "Anglická". To jsem si zase jednou užil skvělé hudby.

V neděli 10 listopadu jsem se rozhodl udělat si výlet na další kopec Středohoří. Mrknul jsem Active Image se na počasí - odpoledne slunečno - připravil foťáky a natěšen na výhledy, vyrazil s kamarádkami Romanou a Danielkou na Milou. Bloudění již ve vesničce, nakonec cestu k neviditelnému kopci jsme našli. Na radu místního traktoristy jsme vystoupali mlhou po kozích stezkách na vrchol. Mlha i zde, žádný rozhled na "moře" s vykukujícími vrcholky. Sluníčko jen mrklo přes závoj. Blátivou cestou dolů, pády, zamazané boty i oblečení. Ale byla to fajn procházka na tento kopec po asi 65 letech. I přes nepřízeň počasí se líbila i holkám.

Active Image V dalších klidných dnech jsem se prošel kolem nově modrého zámku, vyzkoušel nový klobouk (můj prvý, ale na moji velkou halvu malý). Tu hlavu mi začal vyšetřovat pan doktor Slavík - EEG, koncem měsíce CT v tunelu. Výsledky budou v prosinci. Pravidelně se koukám na ČT2 na program Pivní putováni s MuDr. Zdeňkem Susou, který v listopadovém dílu putoval kolem Džbánu a pár minut bylo věnováno i naší Peruci.

16.11. slaví narozeniny mé vnučky, je jim dohromady již 52. Ale neslavilo se a já jel do Prahy Active Image na Letnou za svou občanskou povinností. Nevěřil jsem, přál jsem sobě i pořadatelskému Milionu chvilek pro demokracii alespoň sto tisíc a ono nás tam bylo opět čtvrt milionu. Lidí chytrých, slušných myslících. A scházíme se a poznáváme z různých koutů naší vlasti. Byl jsem mezi nimi, s nimi, s námi rád. Byly předneseny nové cíle hnutí a přečtena uktuální výzva "Co chceme". Podepsal jsem, mrkněte se na stránky Milionu chvilek a věřím, že se také připojíte.
Letná 2, Praha

No a další sváteční den jsem měl narozeniny já - prvý rok osmé desítky za mnou. Je to Active Image krásný pocit, když během jednoho dne dostanu tolik přání k narozeninám a poznám, kolik mám kolem sebe i hlavně daleko od mého bydla přátel. Když v duchu počítám, tak to bylo na Facebooku, mobilem, v SMS a poté večer i osobně kolem 200 vás, kteří jste mne dali sílu do dalšího žití. Ještě jednou děkuji.
Ta večerní přání byla v Lounech u M. J. Husa, kde si lidé připomněli 30 let od Sametové revoluce.
Vzpomínka, Louny

Active Image V úterý jsem po pár týdnech zašel do lesa a trochu fotil. Klasika, parkem, kolem Fořtovny, naproti do ořechovky, zbytky modřínové aleje a na Krásnou vyhlídku. Ta Ořechovka by chtěla začít obnovovat, přeci jen stromy jsou již více než 100 let staré. Rozhlédl jsem se z Krásné vyhlídky, bylo tentokráte trochu vidět mezi kopečky Českého středohoří. Vyjímečně ve fotoalbu trochu více úprav, na ty podzimní mi to nějak naladilo.
Podzimní maličkosti

V týdnu jsem využil nabídky z lounské knihovny na společnou cestu. Studeni oboru svět médií Třetího věku Active Image MKL absolvovali ve čtvrtek večer v pražském Rock Café instruktážní program "Mediální pakáž aneb Dreamjob" a následnou lekci, vedenou skvělými lektorkami, redaktorkami a moderátorkami ČT, aby zvládli tvorbu fake news. Vše jen proto, aby potešili mnoho známých i dalších občanů ČR, kteří si na lživých zprávách utvářejí svůj skálopevný názor na svět kolem sebe. (Samozřejmě Fake news - program o dezinformacích a jak se s nimi vypořádat byl hlavním účelem naší návštěvy.) Při rychlém přesunu z a do autobusu jsem mrknul Canonem kolem na pražské zajímavosti.
Za fake news do Rock Café

Active Image Další radostný den byl v úterý 26.11. Mnoho se nás vypravilo do Prahy, od pravnučky, po pradědka. Vnučka Péťa úspěšně absolvovala FTVS UK a v Karolinu obdržela certifikát o získání titulu mgr.. Ceremonie v tomto historickém prostoru jsou vždy cenné a dojemné, zvláště, když mezi 32 novými magistry stojí váš potomek. Ještě nezbytné focení a společný odjezd - poseděli jsme v pivovaru Zichovec, kde jsme oslavili promoci i naše nedávné narozeniny. Děkuji a blahopřeji...

Každé ponděli jezdíme na zkoušku našeho pěveckého sboru Senior melody do Klub(ovny) Luna MKL. Na podzim samozřejmě nacvičujeme koledy a vánoční písně, abychom mohli zazpívat při rozsvěcování vánočních stromečků na začátku času adventního.
Active Image V pátek náš sbor spolu s dětským sborem, pod vedením Evy Maťátko, poprvé letos zazpíval a to při rozsvícení vánočního stromečku na Zeleném náměstí v Lounech. Zpívali jsme zde již podruhé, počasí bylo lepší, ale naše hlasy tento velký kasárenský prostor neozvučí.
Adventní zpívání pokračovalo i v sobotu a hned na dvou místech. Nejdřív pár písniček v Černčicích, kde hlavní program připravily místní děti. My jen lehce navodili předvánoční atmosféru.  A pak tardičně odjezd do Obory. Zde jsme zívali již dvakrát. Opět vše úžasně organizované, výborný program, který jsme zahájili my s našimi dětmi (nám se tam výborně zpívá). Pokračování s téměř hodinovou produkcí perfektní kapely a sboru z místních lidiček a průběžně ohromné občerstvení - guláš, klobásy, čaj, svařák, zákusky (vše zdarma). Active Image Zůstali jsme do konce a odjížděli nadšeni i nasyceni. Nikde jinde, ani u nás, jsem lepší nezažil.
Zpívání u stromečků

Listopad končí a poslední den to vyšlo i metorologům - ráno poprašek prvého letošního sněhu. Že by předzvěst zimy?

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...