iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

A máme, co jsme chtěli
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let

Velikonoční bohoslužba
Sbor M. J. Husa

neděle 31.4.2024
15:00 h.
Zveme vás tímto na Velikonoční bohoslužbu do Peruce - Neděle 31/3/2024 od 15 hod. v Kapli M.J. Husa, ul. Palackého 300.
Těšíme se na Vás.

Vynálezce
Neděle 7.4.2024
15:30 hod.
Animovaný / Dobrodružný / Ponořte se do světa geniálního vynálezce a umělce Leonarda da Vinci. Ten přichází na královský dvůr experimentovat s lidským tělem, stavět létající stroje, obrněná vozidla a další fantastické vynálezy. Našeho superhrdinu čeká nejen napínavé dobrodružství, ale také osudové setkání s odvážnou princeznou Margaritou, se kterou hledá odpověď na tu nejdůležitější otázku. „Jaký je smysl života“? / dabing / Francie-USA / 2023 / délka: 100 min.

stupné 50 Kč

Poutníci – koncert kapely
Přes 50 let v country

Pátek 12.4.2024
19.00 hod.

Legendární bluegrass and country band dorazí s jejich oblíbenými skladbami, v rámci šňůry po Čechách a Slovensku, také na Peruc. Přijďte si s nimi zanotovat.
stupné 250 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Gump – jsme dvojka
Pátek 19.4.2024
19.00 hod.

Rodinný / Dobrodružný / Nová Gumpova cesta začne přesně tam, kde ta předchozí skončila. Se svým milovaným Béďou Kozím Bobkem projde hlavní zvířecí hrdina příběhem, který už jim dávno předtím napsaly hvězdy. A zatímco Gumpův první příběh byl smutnější, v jeho volném pokračování s názvem Gump – jsme dvojka se diváci mohou těšit na spoustu vtipných zvířecích scén. Vedle hlavního hrdiny se nově objeví také psí slečna Jenny, která si zahraje Gumpovu sestru Kytičku./ Česko / 2024 / délka: 86 min.

Prázdniny s broučkem
Pátek 26.4.2024
19.00 hod.

Komedie / Kdo by někdy nechtěl vyrazit na rodinou dovolenou krásným červeným karavanem po dědovi? Bára Poláková coby dobrodružná máma dvou dětí a nadšená food blogerka, řekne této výzvě ano. Její manžel, kterého si zahrál Lukáš Příkazký, dobrodružné nadšení ani trochu nesdílí. Ale když máme vedle sebe někoho, koho máme rádi, je úplně jedno, kde zrovna jsme. Celá rodina proto nakonec vyrazí na letní dovolenou k moři obytňákem. / Česko / 2023 / délka: 87 min.

NEVĚRA PRO DVA
Úterý 21.5..2024
18.00 hod.

Koštičtí divadelníci vás zvou na komedii L. Albauma a D. Jacobse.
stupné dobrovolné

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Letní Broumovsko
Napsal Plazík st.
Pátek, 15 listopad 2019
Po dvou letech jsme vyjeli se synem a Hankou, Pavlem a Janou, za poznáním naší vlasti. Severovýchodní kout Česka jsem moc neznal, byl jsem jen kdysi v Náchodě. Konec července byl teplý a my projížděli skalnatou krajinou.

Active Image Naše organizátorka Hanka nám sehnala ubytování na chalupě u Horní Radechové, přímo nad Hronovem. Vyrazili jsme v sobotu ráno, já přisedl ve Mšeném k Pavlovi a Janě do jejich Mercedesu, projeli jsme Prahu a kolem Hradce, v poledne se výborně naobědvali v restauraci Barunka ve Zlíči a po Active Image 13. jsme byli přívítáni majiteli chalupy v místě našeho týdeního pobytu. Vybalili jsme a v 15. vyrazili asi 4 km pěšky do Hronova. Mrkli na náměstí s Jiráskovým divadlem (další týden tam byla přehlídka Jiráskův Hronov) a pokračovali jsme do parku, kde probíhala velká pouť, plná atrakcí. Chvilku jsme poseděli při kapele Vivien, mrkli k Jiráskovu rodnému domku (zavřeno) a vydali se na cestu zpět. Po večeři jsme ještě chvíli poseděli na zápraží. V noci nás rušila pěkná bouřka.

Neděli jsme věnovali prohlídkám měst v okolí. Zastavili jsme na parkovišti v centru Náchoda a když jsme došli na náměstí, začalo pršet. Active Image Usedli jsme pod dešníky restaurace U Prahy a nepřízeň počasí přečkali u dobrého oběda. Jak jistě víte, náchodský zámek je na kopci nad náměstím. No, trochu jsem se zadýchal, ale došel jsem až na nádvoří. S Pavlem a Janou jsme absolvovali prohlídku na okruhu "Salony 2. patra", klasický pěkný pohled na zařízený zámek. Kolem krásné funkcionalistické Bartoňovy vily (arch. P. Janák) jsme sešli zpět na náměstí. Po nutném nákupu jsme odjeli do sousedního Nového Města nad Metují. Active Image Na jedinečném náměstí jsme si v cukrárně pod podloubím dali kafíčko a dortík a pak s Pavlem a Janou zašli do zámeckého parku. Od r. 1992 je zámek znovu majetkem rodiny Bartoň-Dobenín (průmyslník, jmenovaný v roce 1912 do šlechtického stavu) a objekt i zahrada jsou pěkně udržované. Autorem řešení zahrady je architekt Jurkovič, jehož dřevěný most přes příkop je její dominantou. Active Image Zaujaly nás také řady kamenných trpaslíků Matyáše Brauna. Vrátili jsme se na náměstí, prošli se jeho podloubím, zašli i na hradby nad Metují a nakonec jsme našli, opět na náměstí, i filmový obchod F. L. Věka. Nové Město je úžasné, návštěva stála za zajížďku. Před 18. hodinou jsme se vrátili na chalupu, Mirek s holkama přiravili na ohni pochoutku z toho, co kdo dal. Trocha bedbinktonu, kniha a druhý den končil.
Hronov, Náchod, Nové Město n. M.

Active Image V pondělí jsme dopoledne s Janou sešli do vesničky Zbečník v údolí. Cestou zpět se stavili v Pěchotní srubu T-S 5 U Křížku a sešli i do jeho podzemí. Lečo k obědu na chalupě, ještě s Pavlem do Hronova k bankomatu a před 15. hodinou jsme vyšli k rozhledně Signál. Active Image Všichni jsme vystoupali nohoru a viděli skutečně krásnou krajinu kolem. Obhlédli jsme i další pěchotní sruby v okolí a sestoupili dolů do Velkého Poříčí. A ejhle Staročeská hospůdka! Opět výborné jídlo a pivečko, po dvou hodinách se nám již pěšky nechtělo. Odjeli jsme autobusem přes Hronov do Zbečníku a jakž takž vystoupali k chalupě, kde jsme již jen lenošili a před půlnocí zalehli ke spánku.
Chalupa, bungry, rozhledna

Nejen u nás, ale i za hranicemi jsou vyhlášeny Teplické stěny - Adršpach. Samozřejmě jsme je nemohly vynechat. Slyšeli jsme Active Image o problémech s parkováním a tak jsme, s přestupem v Teplicích n. M., vyrazili vlakem. Dnes je i toto zážitek. Do Adršpahu jsme dojeli před 11. hodinou, i tak jsme si museli vystát frontu na vstupenky. Hned za branou nás přivítalo jezero Pískovna, které jsme s Janou a Pavlem obešli. Mirek s Hankou a Kaštánkem na nás počkali u vstupu do skal. Již od jezera byly kolem krásné scenérie. Zvěsti o velkém zájmu, zejména polských turistů, nelhaly. Mezi jednotlivými pískovcovými věžemi i dlašími útvary jsme prohlídku absolvovali v dosti velké tlačenici. Fotit se dalo většinou jen vzhůru. Active Image I tak byly pohledy kolem úchvatné. Pro stometrovou frontu jsme vynechali i Adršpašské jezírko. Ze zelené jsme přešli po žluté několik náročných převýšení (já kousek pozadu, mladým to šlapalo a dýchalo lépe) a močálovitou Vlčí roklí a podél Skalního potoka pokračovali již klidnou části Adršpachu dále. Zbytek cesty po modré a byli jsme v Střemenském podhradí. Active Image Usedli jsme před restauraci Pod Ozvěnou a dali si místní specialitu Pavlišovský řízek. Klasika v trojobalu s knedlíkem a zelím byla výborná. Skutečně stravu v místních restauracích jsme mohli jen chválit. Po 15. hodině jsme vlakem vyjeli přes Teplice do Hronova, autem k chalupě a další krásný poznávací výlet byl za námi. Ještě jsme v televizi mrkli na Tour de France a po večeři chvíli hráli papírový AZ kvíz. Ulehli jsme opět před půlnocí.
Adršpach

Středu jsme měli za odpočinkový den. Dopoledne jsme a Pavlem a Janou vyjeli do Polska, ale v celém lázeňském městečku Kudowa Zdrój nebylo místečko na zaparkování. Zastavili jsme až u Berušky a tržnice, nakoupili víno a bonbóny pro děti a zamířili zpět. Cestou jsme se ještě ve známé Staročeské hospůdce naobědvali Active Image Na chalupě jsme opravili čerpadlo, abychom mohli splachovat WC a kolem třetí všichni jeli na koupaliště - Brodský rybník u Červeného Kostelce. Příjemné osvěžení a zpět na chalupu. Dozvěděli jsme se, že v Hronově večer promítá v parku letní kino. Trocha kultury neuškodí, tak jsme vyšli dolů do města. V parku se již scházeli lidé, do skutečně letního kina. Vstupné u stolku, občerstvení v přívěsu, promítačka na střeše Škodovky, před ní na zemi postavené plátno a kolem stovky lidí na dekách na zemi, popř. donešených stoličkách. Nový český film Ženy v běhu ale za výpravu stál, pobavili jsme se. Návrat před půlnocí a večerka tentokráte až v 1 hodinu.

Active Image Když už jsme byli na Broumovsku, nemohli jsme vynechat Broumovské stěny. Ve čtvrtek jsme projeli Policí n.M. a v 10:30 zaparkovali pod Hvězdou. Nešli jsme však nahoru, ale odbočili po zelené ke Kovářově rokli. Krkolomnou cestou jsme roklí kolem Mariánské jeskyně sestoupili dolů a po široké žluté cestě vlevo opět vzhůru. Zvláštní bylo závěrečné prudké stoupání Suchým dolem k Pánově věži. Active Image Byla vydlážděna z velkých kamenů, kdo a kdy to zde asi položil? Cesta zdejší částí, místně zvané Poliščské stěny, byla jiná než po Adršpachu. Sem tam jsme potkali pár turistů, ojediněle cyklistu. Božský klídek. Na největší skupinu jsme narazili při pokračování po červené Strážní stezce na hřbetu skal. Proti nám šla výprava několika desítek seniorů s holemi, kteří obdivuhodně zdolávali náročný terén. Zasloužili velkou poklonu. K Broumovu jsme se rozhlédli ze Supího hnízda a za Bumbrlíčkem jsme kousek odbočili do Skalního divadla. A bylo to skutečně kamenné divadlo neskutečné krásy, jedna věž vedle druhé, propojené dalšími skalními útvary. Active Image Ležící mnich a různě pojmenované skály nás dovedly až na Hvězdu. Procházka, možná ne tak atraktivní jako Adršpach, ale klidnější a hlavně divočejší. Kapli sv. Panny Marie Sněžné na Hvězdě projektoval, stejně jako mnohé další v tomto kraji, v roce 1731 K. I. Dientzenhofer. Ještě párek a pivo u stánku a již jen kousek dolů na parkoviště a autem na poličské náměstí, kde jsme se naobědvali. Active Image V Polici nás "kluky" lákalo ale muzeum stavebnice Merkur. Procházeli jsme světem našeho dětství s občasným výkřikem "Hele, to jsme stavěli!". Silný zážitek, podobně jako v sousedním muzeu papírových modelů. Po páté hodině jsme byli zpět "doma" a po večeři si tentokráte zazpívali při kytarách. Zalehli jsme kolem desáté.
Broumovské stěny

Active Image V pátek si Mirek s Hankou udělali volno na koupání a já s Pavlem a Janou jel do nejsevernějšího města, které dalo tomuto výběžku země české jméno, do Broumova. Zaparkovali jsme na náměstí a přešli do nedalekého velkého Benediktinského kláštera. Jeho základy zde jsou již z dob Přemysla Otakara I. a vždy byl svázán s klášterem břevnovským. Do současné barokní podoby byl přestavěn v 17. století a dokončen v 18. podle návrhů Active Image Dientzenhoferů. Koupili jsme si vstupenky a po chvíli, kdy jsme si prohlédli okolí, vešli dovnitř. Prošli jsme i refektář – bývalou klášterní jídelnu – ve které se nachází vystavená kopie Turínského plátna, látky, do níž byl zabalený Ježíš. Prohlídka končila v úžasném, bohatě zdobeném barokním klášterním kostele sv. Vojtěcha, v němž byla kopie Turínského plátna v roce 1999 objevena. Tak bohatě štukované klenby jsem nikde jinde neviděl. Zajeli jsme i k jedinečnému hřbitovnímu kostelíku Active Image Panny Marie patřícímu k nejstarším celodřevěným sakrálním památkám ve střední Evropě. Při stavbě kostelíka nebyl použit jediný hřebík a je jednolitou stavbou s vysokou zvonicí. Jedinečné tesařské dílo stálo za prohlídku. Byly skoro dvě hodiny, měli jsme již hlad a tak nás mile přivítala protější restaurace U Kostela. Opět chutný oběd. Jenže to nebylo z Broumova vše. Jen kousek na sever je známý pivovar Olivětín. Kolem roku 2000 jsem zde byl s Paraletem na festivalu, dnes se již přehlídky kapel na pivovarském dvoře nekonají, ale dobrém pivo se vaří stále. Sládek nás zlákal do malého muzea o historii vaření piva a na ochutnávku nám i Opata natočil. Active Image Příjemné posezení pod chladnou klenbou. Samozřejmě jsme si pár lahviček koupili, cestou se ještě stavili na nákup v Polici, v Hronově se naproti Jiráskovu rodnému domu (opět zavřeno) podívali ke kostelíku Všech svatých s dřevěnou zvonicí a v pět jsme byli na chalupě. Ráno končíme, tak jsme naše týdení bydliště trochu uklidili něco pobalili a za silného větru šli před půlnocí spát. Počasí nám celý týden, až na malý déšť v Náchodě, skutečně přálo.
Police n. M., Broumov

Dovolená končí, ještě předat majitelům chalupu, v 10 odjezd, ve 13 oběd ve Zdibech na Staré poště (no, najedli jsme se) a po 14. hodině jsem byl doma. Byla to letos opět krásná dovolená s nejbližšími a věřím, že ještě nějakou v příštích letech prožijeme.

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...