iPeruc.cz

Internetový magazín nejen o Peruci

Odkazy

FACEBOOK
Mirek Blažek
Perucké stránky

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie
(přemístěná stará alba)
YouTube

Rajče FK Peruc

ZDŠ Třebenice 1963

ZDŠ Peruc 1963

Kulturní akce

Kultura je dočasně z rozhodnutí vlády zakázána. 

Emil Holub
Tam za řekou Zambezi
3. 9. – 15. 11. 2020
Žatec - Křížova vila
Z důvodů vládního zákazu uzavřeno. 
PLAKÁTEK  

Kino z důvodů vládního zákazu nepromítá
do odvolání
Peruc kino

Muzikál Tarzan
18.12.2020
Městys Peruc
Zájezd do divadla Hybernia v Praze. 
PLAKÁTEK  

Za Dubem
Peruc
Z důvodu vládního zákazu dočasně uzavřeno. Vánoční tržnice zrušena.

Muzeum české vesnice
Peruc - zámecký park

Informační středisko
Z důvodu vládního zákazu sezona předčasně ukončena.
Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč

Zámek Pátek
Pátek nad Ohří
Z důvodu vládního zákazu sezona předčasně ukončena.
tel. 731 005 123

Zámek Pátek

Zámek Peruc
Z důvodu vládního zákazu sezona předčasně ukončena..
tel. 602 728 422

Zámek Peruc  

Pamětní síň
Emila Filly
Peruc

- zámecký park
Do odvolání uzavřena.
 

 

 
You are here: Hlavní strana arrow Plazíkovo digifoto arrow S vůní benzínu
S vůní benzínu
Napsal Plazík st.   
Pátek, 05 duben 2019

Téměř po 30 letech jsem byl na mosteckém autodromu. Syn navrhl návštěvu závodá série Edda cup a tak jsme s pravnukem v sobotu vyrazili.

Motosport byl v 70. a 80. letech mým největším koníčkem, navštěvoval jsem v Lounech motocyklové Triangly, na Rané motokrosy a autokrosy, plochou dráhu ve Slaném, autokros v Ředhošti a další závody v okolí. S autoklubem jsme dělali pořadatele na Rallye Teplice mezi kopečky Českého středohoří. Byl to bezpočet dalších akcí v okolí, nebi i tradiční Brno. Pořádali jsme i závody u nás. Active Image Motokáry pod nemocnicí, rallyecrossy na Hříškově a mnoho soutěží pro běžné řidiče v Lounech a okolí. Mezi nejnavštěvovanějšími byly závody na okruhu v Mostě. Jezdil jsem na původní trať u nádraží a ulicemi města, později k ocelárnám. Od roku 1973 jako divák, po pár letech s visačkou fotograf jsem mohl být v depu i poblíž trati. I zde jsme po 80. roce dělali s AMK pořadatele. Byl jsem i na prvém závodě na novém autodromu v červnu 1983, to již jako traťový komisař. Pro velké časové zatížení jsem později přešel ke startu jako pomocník - část této práce později přebraly krásné dívky. A samozřejmě jsem stále fotil, mám plnou skříň snímků i diapozitivů z desítek závodů. To vše skončilo rozpadem autoklubů ve staré pdobě a já byl na autodromu naposledy v roce 1991. Proto jsem rád přijal synovu nabídku a do Mostu s ním vyjel.
Informací o Edda cupu, prvém závodu sezony nezávislého seriálu závodů do vrchu, moc nebylo. Active Image Zajeli jsme k diváckému vchodu, ale ouha, vše se odehrávalo v pedoku - depu závodních strojů. Projeli jsme tunelem pod tratí a zaparkovali na plochách, kde stávají velké kamiony při klasických závodech. Příjemné bylo, že se neplatil vstup, ale úžasné, když jsme se mohli procházet téměř všude, mezi závodníky a jejich stroji, v boxech i u startu. Postupně jsme pochopili i systém závodu. Je to prakticky testovací podnik na zahájení cupu, kde se sejdou jezdci poháru i třeba soutěžáci, aby vyzkoušeli po zimě své stroje. Jedou se tréninky a poté jedno měřené kolo na více než čtyřkilometrovém okruhu. Sobotní i nedělní výsledek je započítáván do celého přeboru. Přihlásilo se skoro 200 jezdců v 18 třídách. Ve výsledkové listině bylo na závěr 155 účastníků, takže se bylo na co dívat. Startovní pole bylo hodně pestré, od na prvý pohled téměř sériových automobilů, přes vozy v různých úpravách, některé s mohutnými spoilery, až po sportovní "placky" a Active Image formule. Byly tam třeba i Trabanty, mohutně "vytuněný". Viděli jsme ale i klasické Škoda 130 Monte Carlo, samozřejmě s novým silnějším motorem, ale i škodovky mladších generací. Na trati uháněly i Bavoráky, Audiny, Lancie, Jaguáry a další vozy všech známých i neznámých značek.
Trénink jsme sledovali ze startovní věže o od svodidel u spodní části tratě, na focení trochu daleko. Ale třístovkou jsem něco nafotil. Po dlouhé frontě v nedostatečném jediném občerstvení, pivečku a hranolkách (nic jiného neměli), jsme začali sledovat vlastní soutěžní jízdy.

Z autodromu

Active Image Start byl v prostoru za výjezdem z depa, cíl tradičně před věží. Šikovné děvče řadilo auta jednotlivých tříd a startér je vypouštěl na trať v daných intervalech. Já jsem zjistil, že právě u startu je pro mne nejzajímavější místo a tak jsem se tam již po většinu času pohyboval. Zajímavé byly pohledy na závodníky, kteří se připravovali a soustředili na svoji jízdu. Přes sklo to bylo horší, někteří však měli před startem otevřené okénko a byl vidět i odlesk v brýlých. V tomto prostředí moje krev po letech zvyšovala podíl oktanů.
Příjemné bylo setkání s Martinem Maderákem, který jako kluk začínal v  bikrosovém oddílu, Active Image který jsem vedl (v těchto dnech likvidují trať u polikliniky, kterou jsme postavili). Již v té době se o jeho závodění staral jeho táta. Později začal Martin jezdit automobilové závody, snad nejvíce právě do vrchu. Jeho "stáj" se stále pohybuje na závodních tratích, jezdcem je jeho bratranec Míra Černý. A mají ve své třídě E - 1600 nejlepší auto, mostecký závod vyhráli a v celkovém pořadí, mezi mnoha silnějšími vozy, skončili na 4. místě mezi 155 klasifikovanými. Je to obdivuhodná obětavost celého rodinného týmu.

Před startem

Po výborně prožitém odpoledni jsme projeli opět tunelem a vydali se domů. Musíme na autodrom zase někdy zajet.

 

 
< Předch.   Další >

Kalendář

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...

Kudyznudy.cz - tipy na výlet


WebArchiv