iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

A máme, co jsme chtěli
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let

Velikonoční bohoslužba
Sbor M. J. Husa

neděle 31.4.2024
15:00 h.
Zveme vás tímto na Velikonoční bohoslužbu do Peruce - Neděle 31/3/2024 od 15 hod. v Kapli M.J. Husa, ul. Palackého 300.
Těšíme se na Vás.

Vynálezce
Neděle 7.4.2024
15:30 hod.
Animovaný / Dobrodružný / Ponořte se do světa geniálního vynálezce a umělce Leonarda da Vinci. Ten přichází na královský dvůr experimentovat s lidským tělem, stavět létající stroje, obrněná vozidla a další fantastické vynálezy. Našeho superhrdinu čeká nejen napínavé dobrodružství, ale také osudové setkání s odvážnou princeznou Margaritou, se kterou hledá odpověď na tu nejdůležitější otázku. „Jaký je smysl života“? / dabing / Francie-USA / 2023 / délka: 100 min.

stupné 50 Kč

Poutníci – koncert kapely
Přes 50 let v country

Pátek 12.4.2024
19.00 hod.

Legendární bluegrass and country band dorazí s jejich oblíbenými skladbami, v rámci šňůry po Čechách a Slovensku, také na Peruc. Přijďte si s nimi zanotovat.
stupné 250 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Gump – jsme dvojka
Pátek 19.4.2024
19.00 hod.

Rodinný / Dobrodružný / Nová Gumpova cesta začne přesně tam, kde ta předchozí skončila. Se svým milovaným Béďou Kozím Bobkem projde hlavní zvířecí hrdina příběhem, který už jim dávno předtím napsaly hvězdy. A zatímco Gumpův první příběh byl smutnější, v jeho volném pokračování s názvem Gump – jsme dvojka se diváci mohou těšit na spoustu vtipných zvířecích scén. Vedle hlavního hrdiny se nově objeví také psí slečna Jenny, která si zahraje Gumpovu sestru Kytičku./ Česko / 2024 / délka: 86 min.

Prázdniny s broučkem
Pátek 26.4.2024
19.00 hod.

Komedie / Kdo by někdy nechtěl vyrazit na rodinou dovolenou krásným červeným karavanem po dědovi? Bára Poláková coby dobrodružná máma dvou dětí a nadšená food blogerka, řekne této výzvě ano. Její manžel, kterého si zahrál Lukáš Příkazký, dobrodružné nadšení ani trochu nesdílí. Ale když máme vedle sebe někoho, koho máme rádi, je úplně jedno, kde zrovna jsme. Celá rodina proto nakonec vyrazí na letní dovolenou k moři obytňákem. / Česko / 2023 / délka: 87 min.

NEVĚRA PRO DVA
Úterý 21.5..2024
18.00 hod.

Koštičtí divadelníci vás zvou na komedii L. Albauma a D. Jacobse.
stupné dobrovolné

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Ohlédnutí za lednem 2019
Napsal Plazík st.
Čtvrtek, 07 únor 2019

Tak jsem vešli do dalšího roku, l.p. 2019. Já mám radši ty sudé, ale věřím, že pro nás všechny bude i tento dobrý.

Active Image Jak jinak začít nový rok, než Novoroční vycházkou. Již počtrnácté vyrazili Peručáci a další účastníci na Krásnou - Čechovu vyhlídku, aby společně přivítali rok 2019. K přítomným promluvil na místě za pořadatelský perucký Sokol starosta městysu Radek Bláha. V podmračeném větrném počasí byla letos menší účast, odhadem 110 pochodníků. Vzájemně jsme se pozdravili, dali hroký nápoj připravený kamarády a vyšli s očekáváním do dnů dalších.
Novoroční vycházka
Active Image Prvá letošní sobota byla hudební. Nejdřív jsme zažili příjemné odpoledne ve smolnickém kostele sv. Bartoloměje s pěveckým sborem Harmonie a Trio Cum Amore při skladbách od Mozarta po Pavlicu. Zazněl i "Bubeníček", známý z dětských let.
Active Image Navečer jsem zamířil mezi kamarády na lounské Bahno, kde se "pekla" Kozoroží pečínka. Oslavencům Kozorohům zahrály na Bahně kapely Red Hot Chilli Pepa, Joe Purple, Furt rovně, Flower Cover (a D.M.K.). Všechny moc dobře, pro mne jedničkou "autorská" kapela FR. Ale hlavní, jak to na podobných akcích bývá, bylo setkání mnoha kamarádů.
Kozoroží pečínka - kapely
Kozoroží pečínka - návštěvníci
Active Image V neděli jsem se na chvíli podíval pod kostel sv. Petra a Pavla na živý Betlém, určitě se aktérům vydařil. V pondělí jsem zajel do lounského divadla, kde představují své obrazy na společné výstavě malíři lounské VOSY Jiří Menoušek a Alena Skalická. Příjemná atmosféra setkání byla umocněna pěknými díly na stěnách kavárny i malého sálu. Zajděte se do konce února podívat...
Vernisáž J.M. a A.S.
Active Image V týdnu jsem navštívil kamaráda keramika Pavla Hrdličku, kde jsme v malé partě poseděli. Pavel také došel do sedmdesátky. Další den se poprvé sešla kulturní komise a začali jsme připravovat již 4. ples Peruce. V pátek napadlo poprvé v této zimě trochu sněhu, ale do večera roztál. Trochu více sněhu v lednu napadlo po 14 dnech, ale také vydržel jen chvilku.
Active Image Dozvěděl jsem se, že v sobotu projede Perucí vyjížďka cyklistů, nazvaná Novoroční šílenství - Pedál. Když jsem se šel podívat na "Pedál", vzal jsem to kolem Majlantů, rybníků kdysi napájejících horní mlýn a později cukrovar. Active Image Pod Karhancem bylo opět káceno, ale potok je plný popadaných stromů. Majlanty jsou díky peruckým rybářům v pěkném stavu, rozpouštěl se na nich slabý led. Sousední lom "s indiánem" již řádně zarůstá. Po delší chvíli se objevila od Dýbře prvá skupina na kolech. V Oboře po 15 letech obnovili akci pro nadšené cyklisty, kterých vyjelo na zablácené cesty 187. Všichni muži, ženy i dorostenci šťastně a zdrávi dojeli.
K Majlantům
Pedál
Active Image Večer jsem s Honzou odjel za "vůní" národní speciality. Poprvé jsem byl mezi syrečky v Hospodě U letního kina v Litoměřicích. Na Syrečkové párty jsme Choroše nestihli, ale parádně zahráli ECHT!, při kterých jsme řádně zapařili. A hlavně opět setkání s desítkami starých i nově poznaných kamarádů. Bylo nám tam fajn...
Syrečkový flám
V druhé polovině ledna jsem absolvoval několik kontrol u doktorů, kolem srdce v normále, moč také, alergie nejsou vážné a protilátek mám na rozdávání. Jen stále necítím a píská trvale v levém uchu. No, co bych po 70 chtěl.
Active Image Dal jsem se i na pečení. Kazí se jablka, tak jsem se rozhodl poprvé v životě upéct tažený závin. Zkusil jsem upéct něco nového - housky. No ony to jsou MAXIhousky, praděda pekař by je zvládl určitě lépe. A pro návštěvu jsem upekl mramorovou bábovku, poprvé do formy od Ježíška.
Lednové pečení
V Libochovicích vzpomněli ve výroční den na Jana Palacha a jeho Active Image odkaz. Svíčku zapálit přišlo asi 20 místních. Honza Šulc mne pozval, abych řekl něco o té době. Nakonec jsem mluvil jen já a Šimon Pánek (z nahrávky). I dnes potřebné setkání... Již to bude 50 let od chvíle, kdy jsem šel v čele průvodu studentů při smutečním schromáždění za Jana Palacha. Před 10 roky jsem na ty chvíle vzpominal na svých stránkách. Vzpomínám stále...
Třetí lednový pátek jsem navštívil lounské divadlo, kde večer hráli a zpívali kamarádi a kamarádky, Active Image převážně z lounského Kvítku. Uskupení Z-band, předneslo písně autorů a interpretů Petra Hapky, Michala Horáčka, Hany Hegerové, Zuzany Navarové, Jany Kirschner. Skvělá muzika a atmosféra!
Hned v pondělí v rámci tradičního festival ZUŠ Louny a ZUŠ Postoloprty si zazpívaly i sbory Evy Kleinové, dětský i náš Senior Melody.
Dokud se zpívá
Active Image Již v pondělí ráno byl na obloze neobvyklý úkaz, úplné zatmění slunce. O jeho focení jsem psal ZDE.
Ve středu jsem se šel krátce projít, že nafotím bílou námrazu. Nakonec nebyla tak mohutná, jen lehké ojínění, ale i tak to byl příjemný pohled na moji Peruc.
Peruc ojíněná
Active Image V poslední lednové dny jsem se dvakrát podíval do našeho lesa. Nejdříve pod Karhanec a vzhůru po Šlepce a po dvou dnech kolem dubu na Konvalinskou cestu, vzhůru k cestě na Krásnou vyhlídku, ale od plynovodu jsem šel parkem zpět. Příjemné provětrání s výhledy na naše Středohoří. Cestou na lesní vycházku jsem se mrknul i na náš Oldřichův dub. Zazelená se i letos? Držím palce...
Do lesa
Oldřich v lednu
Skončil poměrně teplý a suchý leden, co nám přinese únor?

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...