iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

Bylinky kolem nás

Stradonice
středa 20.3.2024
17:00 h.
Klub žen Stradonice zve do volební místnosti (čp.61) na besedu s bylinkářkou Vierou Hermínou Kopicovou

Nerozlučná dvojka
Kino Peruc
neděle 24.3.2024
15:30 h.
Nerozlučná dvojka vypráví příběh Dona, dřevěné loutky na útěku a opuštěné plyšové hračky DJ Doggy Doga, který hledá opravdového kamaráda. Jejich cesty se zkříží v Central Parku a navzdory všem předpokladům i odlišnostem se spolu vydávají na dobrodružnou cestu New Yorkem. Animovaný / Dobrodružný, Francie / Španělsko / Belgie, 2023, 88 min.
Mládeži přístupný
Vstupné 50 Kč

A máme, co jsme chtěli
Kino Peruc
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let
Vstupné 100 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Hudba ve Smolnici
Smolnice
2024

You are here: Hlavní strana arrow Fotbal na Peruci arrow Ohlédnutí za dubnem 2018 podruhé
Ohlédnutí za dubnem 2018 podruhé
Napsal Plazík st.
Čtvrtek, 03 květen 2018

Tak jsem tady s pokračováním ohlédnutí za dubnem, za jeho druhou polovinou. I ta byla nabitá mnohými zajímavými akcemi.

Občas se jdu projít i u nás. Podíval jsem se na hřbitov, trochu uklidil náš náhrobek a podíval se kolem po několika historických. I ve vsi to kvete Active Image a na dvorku se začervenaly velké tulipány. Druhý den jsem se vydal na Krásnou vyhlídku. U muzea jsem si popovídal s jeho průvodkyní Janou a pokračoval přes krásně zelený jarní park k lesu. Lesáky rozbitou cestu nakonec opravuje její vlastník městys. Ničitelé se k tomu neměli. Zatím navážka není moc dobrá, ale prý bude srovnaná a zavežená. I v lese se to krásně zelená. Výhled do kopečků byl lehce zamlžený, na velké focení to nebylo. Zpět opět přes park, ale pod zámkem, z kterého se stále ozývá čilý stavební ruch. Snad se novému majiteli podaří alespoň jeho severní křídlo letos zpřístupnit (alespoň se o tom špitá). Foto z procházek ZDE .
Active Image Ani třetí víkend nebyl připraven na nějaké válení. V sobotu dopoledne projížděla Perucí 4th 7 CASTLES TRIAL veteránská rallye. Časovou kontrolou u zámku projelo 70 krásných starých automobilů. Bylo skutečně co obdivovat, od Škodovek různého stáří, přes MG, Alfy Romeo, Triumphy, Lancie až po vítězné Jaguáry. Připomínka mých mladších let, když jsem dělal pořadatele a traťáky na teplické rallye a mosteckém okruhu. A pak velká vzpomínka na desítky orientačních soutěží v 70. až 90. letech, které jsem odjezdil a často i stavěl. Zkrátka notná dávka nostalgie. Pokochejte se také ZDE .
Active Image V poledne jsem se připojil v Lounech k našemu Senior Melody sboru ke společnému vystoupení. Nejdříve jsme si ještě na gymnáziu s naší milou sbormistryní Evičkou vše ještě jednou vyzkoušeli a pak již odešli na Zastávku, kde probíhal festival Zpíváme s Orffem. Měli jsme původně zpívat v 11 hodin, poté ve 13, ale nakonec z toho byla hodina patnáctá. Náš Senior Melody se vtěsnal mezi dětské soubory festivalu a pokusil se zpestřit rozezpívaný den. Snad nás děti i posluchači vzaly.
Active Image Na jednom koncertu v Praze jsem byl pozván ke známému džezmenovi Jiřímu Stivínovi na jeho mlýn u Berounky. Pro zpoždění na festivalu jsem tam po moc pěkné cestě úzkými silničkami mezi alejemi (jak já jízdu po těchto cestách miluji) jsem na místo dojel až kolem páté hodiny. Bylo zde několik skvělých muzikantů a dalších lidiček, kteří improvizovali na své nástroje, povídali si i učili různé exotické rytmy. Po večerní přestávce spustil kamarád Pavel staré němé filmy a část hudebníků je doprovázela svojí nápaditou muzikou. Hodně dobrá práce, v posledních letech jsem si tyto hudebně - filmové večery oblíbil. Chtěl jsem na místě přespat, ale po desáté jsem se rozhodl odjet domů, do své postele. Jen mne trochu zdrželo ze všech stran uzavřené Kladno, ale jinak moc příjemné odpoledne a večer.
Active Image V neděli byly mému staršímu pravnukovi dva roky a tak jsem mu jel v úterý popřát. Je už to velkej frajer a jak šikovnej. Dostal od dědy rozebírací auto a akučku s nástavci a jak ho uměl pěkně rozebrat a dát dohromady. Určitě mají Leonka i Marcel z něho radost. V pátek jsme byli pozváni, totiž naše kulturní komise městysu, na večeři do Zichovce. Myslím, že jsme fajn parta.
Poslední dubnovou sobotu jsme jeli na další zájezd Českopisu s lounskou knihovnou, který mířil Active Image na Hradecko. Cestou do Hradce jsme navštívili Chlum, místo velké tragické bitvy Prusko - Rakouské války. Výborný mladý průvodce nám ukázal pěkné moderní muzeum bitvy s modely, zajímavámi exponáty, filmem a mnohými dokumenty. Po prohlídce jsme vystoupali na 35m vysokou rozhlednu, z které byl rozhled na všechny strany bývalého bojiště. Všude kolem stojí desítky pomníků a hřbitůvky více než 10 000 zde pochovaných vojáků obou válčících stran, zabitých v jednom dni. Zašli jsme se podívat i do Chlumu a k Úvozu mrtvých, kterým údajně stékala krev padlých vojáků. Active Image Pokračovali jsme do Hradce Králové, vystoupili pod hradbami a po schodech se dostali do bývalého pivovaru, dnes Krajského úřadu. Část účastníků zájezdu vystoupala na Bílou věž, my si zašli na dobrý oběd do Měšťanského pivovaru. Když jsme se opět sešli, tak jsme s příjemnou a znalou průvodkyní poznávali nejdříve historické centrum města. Postupně jsme sestupovali dolů a poznávali okolí, stvořené počátkem 20. století významnými architekty Kotěrou a Gočárem. Ne nadarmo se těmto místům říká Salon republiky. Odpoledne ještě zastavení na vodní elektrárně Hučák a v kavárně u Petrofa, světoznámého výrobce klavírů. Uvařit kávu pro celý zájezd trvalo dost dlouho, měli jsme čas na prohlídku zde vyráběných nástrojů. V podvečer jsme se stavili v Osicích a u pomníku Františka Škroupa zazpívali jeho nejznámější písničku, naší národní hymnu. Domů jsme přijeli kolem deváté večerní, ale cesta na východ stála za celodenní výlet. Prohlídka Hradce je ZDE  a jeho okolí TADY .

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...