iPeruc.cz

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie

30. 3. - 23. 6. 2024
Vernisáž v sobotu 30.3.
v 15h.

Výstava fotografií z okolí Plzeňského a Ústeckého kraje.

Bylinky kolem nás

Stradonice
středa 20.3.2024
17:00 h.
Klub žen Stradonice zve do volební místnosti (čp.61) na besedu s bylinkářkou Vierou Hermínou Kopicovou

Nerozlučná dvojka
Kino Peruc
neděle 24.3.2024
15:30 h.
Nerozlučná dvojka vypráví příběh Dona, dřevěné loutky na útěku a opuštěné plyšové hračky DJ Doggy Doga, který hledá opravdového kamaráda. Jejich cesty se zkříží v Central Parku a navzdory všem předpokladům i odlišnostem se spolu vydávají na dobrodružnou cestu New Yorkem. Animovaný / Dobrodružný, Francie / Španělsko / Belgie, 2023, 88 min.
Mládeži přístupný
Vstupné 50 Kč

A máme, co jsme chtěli
Kino Peruc
Pátek 29.3.2024
19:00 h.
Poslední den společného Československa se na silvestrovský večírek schází jedna velká federální rodina. Setkají se ještě jako bratři, rozejdou se už jako cizinci. S každou další borovičkou se zvyšuje šance, že někdo něco někomu řekne a že se něco stane... Budete nám scházet, Slováci. Hrají: Eva Holubová, Bolek Polívka... Rodinný / Drama / Komedie, Slovensko / Kanada, 2023, 100 min.
Nevhodný do 12 let
Vstupné 100 Kč

Slavnostní zahájení sezony

sobota 13.4.2024
10:00 h.
Městys Peruc vás zve na zahájení sezony v MČV
. Program zajístíí žáci ZŠ a zároveň bude zahájena výstava fotografií M. P. Blažka v podkroví.

Ohlédnutí 2008 - 2023
M. P. Blažek

13.4. - 28.10.2024

Výstava fotografií  M. P. Blažka - výběr z posledních třech výstav v Galerii u Plazíka a dalších fotoprací

Za Dubem
KAVÁRNA
Otevřena od 27.4. do 29.9.2024 v sobotu a neděli od 13 do 18 hodin.
UBYTOVÁNÍ

Celoročně
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
mob. 777 066 738

Peruc - zámecký park

Informační středisko
13.4. - 28.10.2024
Otevřeno: úterý - neděle 10:00 - 12:00
a 12:30 - 16:30 hodin
V říjnu je otevřeno pouze o víkendech.

Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč
Tradiční výstavní prostory doplněné o výstavu v podkroví.

Zámek Pátek

Hudba ve Smolnici
Smolnice
2024

You are here: Hlavní strana arrow Fotbal na Peruci arrow Ohlédnutí za listopadem
Ohlédnutí za listopadem
Napsal Plazík st.
Středa, 06 prosinec 2017

Listopad byl opět plný zajímavého dění, od návštěvy Prahy, přes koncerty až po setkání s rodinou. Ohlédněme se...

Active Image Toulky Prahou galerijní. Tak jsem zase prošlapal několik kilometrů po pražské dlažbě za návštěvou galerií. V podkroví Malostranské besedy to byla Praha fotografa Jiřího Píši v moc pěkných pohledech na naše krásné hlavní město a výhledy s oken ve vykýřích na okolí Malostranského náměstí. V ateliéru J. Sudka jsem viděl jakési mentálno lidské duše a v renovované Leica Gallery extravagance Ellen von Unwerth. Profi fotky, ale tentokráte mne moc neoslovily. V Domě fotografie v Revulční na zdech  úžasné řady portrétů lidiček rodin i celých skupin Pavla Baňky byly o moc zajímavější. V Clam-Gallasově paláci úžasné archivní fotografie staré i zmizelé Prahy z ateliéru H. Eckerta. A večer ještě... Active Image
Dušičková vernisáž v knihkupectví K-A-V-K-A v podzemí Studia Paměť Terezín Věry Leininger. Ráno před cestou do Prahy jsem se dozvěděl, že má v 18 hodin vernisáž kamarád David Cajthaml a tak po prohlídce galerií jsem večer našel knihkupectví ve starých uličkách, vešel a fotil dušičkovou Active Image atmosféru před obrazy Art brut Luboše Pilného a při recitaci Svatební košile, jejíž nové vydání David ilustroval. Fajnový zážitek.
Přešel jsem Staré město k Pavelskému náměstí do Studia Paměť na vernisáž výstavy V Terezíně autorky Věra Leininger, které namalovala po návštěvě Terezína. Vernisáž proběhla v podzemí, kde při hudební produkci jedenácti skvělých muzikantů namalovala autorka další dva obrazy. Pavel Straka připravil opět skvělou akci.

Praha galerijní
Dušičková vernisáž
V Terezíně

Active Image Letošní podzim je celkem příznivý, bez dlouhých mlh a sychravých dní. Zatažené dny se střídají s trochu slunečnými. Po snídani, kolem 10. hodiny, jsem vyšel na 10 minut na dvůr a objektivem mrknul na mlhavou proměnu. Byly tam mokré pavučinky.
Pavučinky

11. listopadu se slaví Den veteránů. i já jsem na něj vzpomněl ve článku na mých stránkách - ZDE. Letos také uplynulo 10 let od chvíle, kdy jsem poprvé otevřel moji galerii. I tu jsem si připomněl na mých stránkách - ZDE.

Od konce 70. do začátku 90. let jsem prožíval na různých motoristických závodech, přes Louny, Ranou, Most, Slaný až do Brna. Dlouhá léta již nikam nejezdím a tak byl pro mne svátek, když syn s Kubou nahrhli, že pojedeme do Ředhoště na OffROAD Maraton. Tato disciplína se Active Image "tenkrát" nejezdila a až tam jsem zjistil, o co se jedná. Skutečně dvou až čtyř hodinové maratony na náročné trati. Ranní motorky jsme nestihli a tak prvou byla dvouhodinovka čtyřkolek (+ 30 min. st. junioři). Nejlepší jezdci ujeli na rozbahněné trati 34 kol, junioři 8. Následovali "dětské" čtvrthodinovky na malém okruhu. Nejlepší malí čtyřkolkáři i motorkáři (včetně dívek) ujeli 17 kol. Jeden se mi dokonce trefil do vloni polámané nohy, srostla dobře, vyfržela. Po čtyřkolkách a motorkách jsme chvíli zůstali i na maroton aut ve čtyřech kategoriích. Nejvíce kol ujel za 4 hodiny RP Interiér (Speciál do 1000 ccm), časomíra zaznamenala 63 průjezdů. Daly se vyfotit lepší záběry, ale tam jsem se se svými pajdavými nohami nedostal, nebo neodvážil.
Čtyřkolky
Děti a junioři
Auta

Další dvě hudební akce jsem navštívil bez foťáku, občas si v poslední době muziku víc užívám, než bych fotil do alb, na které se skoro nikdo nepodívá. Prvou byl pořad Jana Buriana a kapely a Bizzare Band v Klubovně Luna. Chytrá slova Jana a hodně zajímavá a profesionální muzika kapely vytvořila příjemné sobotní odpoledne. V neděli jsem zajel do Smolnice, kde zahrála pražská kapela The CZ Blues. A při blues se prima poslouchá a užívá pohoda. Příjemný víkend.
Bez foťáku jsem jel i v předvečer mých narozenin na Zastávku na léta oblíbený Brutus. Přijel i kamarád fotograf Ivan z Kladna, ale jak zazněl rokenrol, nějak jsem se mu nemohl věnovat. s kamarádkou jsem šel k pódiu, nějaké tanečnice mne zatáhli blíže , no a končil jsem po čtyřech hodinách propocen po skvělé taneční pařbě. Na chvilku mne Vláďa a Saša vytáhli i na pódium.

Rád vyjíždím na setkání kamarádů výtvarníků z lounského sdružení VOSA v Kocourově. Tentokráte to bylo jen na odpoledne, z parkoviště jsem se podíval na krásné  kopečky Středohoří a pak při chladném počasí poseděl při povídání a kytaře v klubovně. Z pod Milešovky jsem odjel přímo k prameni, lépe do hospody U Pramene v Lounech, kde zahrál po delší době Paralet. Active Image U Pamene bylo hudebno, tanečno a veselo. Možná nás bylo tentokráte méně, ale večer jsme si užili. I já si zazpíval svojí Metalistickou a na závěr při Toníkově sólovém vystoupení všechny baby šílely. Kluci již přes 20 let pravidelně skládají další a další písničky, kolikpak jich asi za tu dobu stvořili? Příjemný večer skončil nepojízdným Renaultem. Přespal jsem u syna a ráno koupil novou baterku. Naštěstí to bylo jenom tím, původní z Francie vydržela 7 let.
PARALET

Active Image Listopadové narozeniny jsme oslavili s vnučkami obědem u dcery a také tam samozřejmě byl pravnuk Adam, prima kluk. Večer jsem se vyjímečně podíval do lounského divadla, kde kamarádi z České Lípy zahráli Commedia à la carte. Skvěle připravené představení, hlavně pro zasmání. Uf, to byl náročný prodloužený víkend! :-)
Active Image
Ve středu se ukázalo sluníčko a tak jsem si vyšel kousek do lesa. Dolů k bývalému zahradnictví rodiny Páchů, dál pod Karhancem téměř po vrstevnici nad Dýbeř. Tam jsem se otočil a cestou vzhůru přes Makala krásným pozdně podzimním lesem zpět. Příjemné odpoledne. (FOTO v závěru alba pár fotek, upravených filtrem cinema pro FB.)
Předzimní les

V pátek bylo těžké rozhodování, ale nakonec jsem oželel koncert mladšího Franty Nedvěda v peruckém kině a vyjel na výlet s Třetím věkem MKL - Českopisem  na Mariolázeňsko. Active Image Navštívili jsme proboštství a kostel Chlum Svaté Máří, areál ještě potřebuje hodně oprav, ale interiéry kostela a kaple jsou krásně zrestaurované. Pokračovali jsme do skanzenu Doubrava s ucelenou chebskou architekturou. Vesnici před lety zachránili chalupáři a mladí přistěhovalci a jeden z nich udělal ze svého statku jedinečné muzeum, o kterém nám hodně pověděl.  Pokračovali jsme do Mariánských Lázní zajeli pod Ještěd, do Písku, Bečova, na Bezděz, Karlštejn, Červenou Lhotu a na mnohá další místa Česka. A ta vše na jednom místě nad lázněmi v Miniaturparku Boheminium. Moc pěkně udělané a pro děti a nás důchodce jako stvořené. Na závěr pohled do očí daňka a sestup dolů za drobného děště do centra lázní. Opět zajímavý výlet.
MARIÁNSKOLÁZEŇSKO

Poslední listopadovou sobotu jsem jako tradičně zajel do Opočna, kde v kostele na adventním koncertu zapívali Pavlína senič se sborem Harmonia. Pro mne byla zásadní vzpomínka na Jardu, mého blízkého příbuzného a dlouholetého starostu Opočna, který letos tak náhle odešel.
Na závěr měsíce jsme připravili setkání s naší jubilantkou a dlouholetou organizátorkou zájezdů, při kterých jsme poznali kus Evropy, ale nejvíc Francii. Na příjemném odpoledne se nás sešlo neuvěřitelných více než 40 "účastníků zájezdů". Listopad končí a čeká nás sváteční, ale bláznivý prosinec...

< Předch.   Další >

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...