Na neděli 18. května 2014 v 16:30 hod.připravil Spolek na záchranu kostela sv. Petra a Pavla v Peruci koncert hudebního tělesa ROktet (Ročovský oktet) pod vedením Karla Chlouby.
Program: (Skladba - Skladatel)
Alleluia - Gordon Young, An Irish Blessing - James E. Moore, Ave Maria - Tomás Luis de Vittoria, Ave Maris Stella - Antonín Dvořák, Ave regina coelorum - Vytautas Miškinis, Cantate Domino - Vytautas Miškinis, Česká píseň - Bedřich Smetana, Kačena divoká - Leoš Janáček, Kyrie - mše D dur - Antonín Dvořák, Pie Jesu - Andrew L. Webber, Proč si k nám nepřišel - Petr Eben, Půjdu já, Some Day My Peace, To já, o pane můj, Words - (The Real Group)
Varhany - Vojtěch Kubík, Soprán - Kateřina Štolová, Ivana Kakošová, Alt - Hana Chloubová, Jitka Pešková, Tenor - Karel Chlouba, Petr Hora, Bas - Aleš Goliáš, Miloslav Wainer
ROktet
Ročovský oktet je dnešní seskupení zpěváků, které se vyčlenilo z Ročovského pěveckého sboru a zpívá pro radost sobě i ostatním celoročně. Větší sbor RoPS – Ročovský pěvecký sbor se totiž poslední roky již schází pouze na podzim, k nacvičování Vánočního repertoáru.
Tento menší – komorní sbor vznikl na jaře v roce 2012, a to jako sextet – ze zpěváků, které sborový zpěv mimořádně baví. Zpívali původně v obsazení soprán Kateřina Štolová (vystudovala zpěv na Konzervatoři J. Deyla v Praze, studium teorie a provozovací praxe staré hudby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy; absolvovala mistrovské pěvecké kurzy u J. Kotouče a M. van Alteny zaměřené na interpretaci staré hudby), dále Evička Víšková, alt Hana Chloubová, Dáša Štefancová (Dáša Štefancová pracuje v Českém muzeu hudby v Praze), tenor Karel Chlouba (sbormistr RoPSu) a bas Milan Wainer (skvělý houslista a basista). Původní označení sextet dlouho nevydržel. Na začátku r. 2013 se k nám přidal tenor Petr Hora, bas podpořil Aleš Goliáš a na podzim vystřídala Evu Víškovou Ivana Kakošová.
Dnes Zpíváme navíc s altistkou Jitkou Peškovou, naší dlouholetou spoluhráčkou na flétnu, která dočasně nahradila D. Štefancovou.
Tento sbor je sice malý a nehodí se pro některé mohutné sborové skladby. Má však jiné přednosti: kvalitní přednes a větší hlasový rozsah.
Repertoár je snad nejrozmanitější, jaký si lze představit: Díky Dáše Štefancové, povoláním historičce hudby, zpíváme od nejstarších skladeb, které dnes již nikdo nezná – např. raně renesanční Ave fuit prima salus až z 1 16. stol. až po současnou tvorbu tzv. vážnou – např. od P. Ebena, Vitautase Miškinise, či ostatní – Words (The Real Group), Pie Jesu (A. L. Webber), rumba Evropa volá od J. Ježka aj.
Karel Chlouba
|