27.7.2006
Perucký zpravodaj věnuje pravidelně několik stránek místní škole a ukázkám z časopisu Školáček. Zde je několik myšlenek, názorů i perliček peruckých školáků.
Setkání s Prahou - postřehy žáků 4. třídy
... Praha má spoustu krásných památek, a proto sem jezdí turisté z ciziny a obdivují její krásu. Praha si moc zaslouží být naším hlavním městem protože ... v Praze panoval nejlepší český král Karel IV, který nechal postavit mnoho významným památek, např. Karlův most, Chrám sv. Víta, kostel sv. Mikuláše, Pražský hrad, kde sídlí náš prezident ... Jsem hrdá na ta místa v Praze a myslím, že s takhle krásným městem se nemáme za co stydět... Jedna z památek je i Staroměstské náměstí ,
na kterém je Pražský orloj. ...v Praze je mnoho historických památek, které jinde ve světě nenajdete. Praha má však nevýhodu, že se z ní stalo velkoměsto, a tak tam jezdí mnoho aut, je tam velký hluk a taky mnoho krádeží. Někteří lidé si Prahy neváží a vyhazují na zem odpadky, na zdi malují obrátky a pod. ...
Co je pro tebe štěstí? – anketa v 1. třídě
a Najít poklad ... Být zdravý a v pohodě ... Když se mi povede to, co mi nikdy nešlo ... Třeba to, když někdo zabloudí a najde cestu domů ... Že mám svoji sestru ... Štěstí je, že je na mě máma hodná ... Že se mi nic nestane jsem zdravá ... Mít jedničky ve škole ... Mám hodnou maminku, která se o mě stará...
Perličky ze školních lavic – cha-cha-cha-hi-hi-hi
Z l. třídy -Naše letiště v Praze? Ruzyna.
-Samec krůty? Krůt, krůťas.
-Kde žije bělice? Co to je? Žije ve stáji – je to kůň.
Ze 2. třídy -Který ze smyslů by člověku v životě nejvíce chyběl? Smysl pro humor.
Z 5. a 6. třídy Proč nosí lékaři roušku? Kdyby se jim při operaci udělalo špatně.
-Co je to běhák? Spodní část ptáka.
-Čím jsou zvláštní jepice? Mají na zadečku vlasy ...
Z 8. třídy -Jakou opera napsal Mozart? Pepa de la Manča.
Z 9. třídy -Co je lučavka královská? Kytka.
Ukázka úvah žáků 8. třídy , co si myslí o zemním plynu, jeho současnosti a budoucnosti:
Chtěl(a) bych ... Myslím si ... Představuji si ...
- aby na plyn byla v budoucnu televize, spotřebiče, motorky a pod.
- že v budoucnu budou ještě lepší pohonné látky na provoz aut, než dnes.
- aby vše, co znečišťuje naši planetu jezdilo nebo pracovalo na zemní plyn.
- že zmizí škodliviny z ovzduší.
- aby plyn byl levný.
- že nemá tak velkou budoucnost.
- že lidi jsou strašně chtiví a zbrklí, nešetří a neuvědomují si, že paliv ubývá.
- že v budoucnu budou zase chodit pěšky.
- jezdit třeba na vyjetý olej z motoru než na plyn. Toho je dost a nic nestojí.
- že až jednou vymyslím a najdu nějaký výhodný zdroj vytápění a pohonu, získám
Nobelovu cenu a možná se stanu i prezidentem.
- že jednou budeme zase jezdit na koních (to by vůbec nebylo špatné).
Převzato ze Školáčka
A na závěr ...
Co mi škola dala a co vzala? Úryvky z prací žáků 8. třídy.
...Škola mi dala mnoho kamarádů, zážitků, prožitků, dala mi základní vzdělání, vzala mi hodně volného času, které bych jinak trávila jen tak s kamarády, ale to mě nemrzí, protože vím, že vzdělání je pro můj život důležité ... (Korecká)
... Škola se snaží udělat ze mne vzdělaného člověka, snaží se nás něco naučit, abychom potom později mohli dělat práci, která nás zajímá a láká, abych byl potom spokojený a mohl se postarat sám o sebe a ulehčil práci rodičům ... (Sloboda)
... Dala mi škola nějaké přátele? Nebo naopak vzala? Bude se mi po škole stýskat? Škola mi dala spoustu přátel, ale myslím, že se mi stýskat ani nebude. Každý den se na školu musím připravovat a pilně se učit. Jinak mi škola dala kromě vědomostí i plno cenných rad, jak vkročit do nového života, který přijde, až školu opustím ... (Strasser)
... Myslím, že škola mi toho dala víc, než si myslím. Umím různé věci, i když je třeba nebudu potřebovat. Např. chemii – tu využiji asi jen při vaření kávy, když do ní budu dávat cukr ... angličtinu - tu použiji, když bude u kávovaru anglický manuál ... dějepis – abych věděl, co odkud a kam kdysi dávno dovezli. Tak nevím, jak to s tou školou vlastně je... (Jarý)
... Škola je vlastně vstupenka do života a záleží jenom na tobě, jak se uvedeš. Když se budeš učit špatně, tak to v životě moc daleko nedotáhneš ... Všichni říkají, že škola je ztráta času, ale až se za třicet let sejdeme, tak si řekneme, že to bylo super a jedno z nejlepších období v životě... (Brabec)
... Škola mi určitě toho dává hodně. Umíte si představit, že bychom do školy nechodili? Neuměli bychom psát, číst, počítat a spoustu jiných věcí pro život důležitých. Jak bychom mohli vysedávat u počítače? Kdyby lidi nechodili do školy, počítače by třeba ani nebyly. A i kdyby byly, bylo by nám to k ničemu. Co bychom na počítačích dělali, kdybychom neuměli psát? Žádné posílání e-mailů kamarádům, žádné SMSky a dopisy. A když se na to podívám z druhé stránky. K čemu nám jsou určité věci z chemie nebo fyziky? Přesné vzorečky, které k životu nikdy nebudu potřebovat. Nějaké vědomosti opravdu nikdy nevyužiji a hned, jak vyjdu ze školy, je zapomenu... (Kalíková)
... Škola mi dala spoustu vědomostí, kamarádů a také nějaký rozum. Nejvíce mi ale dává starosti. Nějaké předměty jsou zábavné a nějaké nudné a otravné... Škola je základ života. Učitelé nás učí různým způsobům chování ve společnosti, ale proč se jim to nevede? ... (Johanovský)
|