iPeruc.cz

Internetový magazín nejen o Peruci

Odkazy

FACEBOOK
Mirek Blažek
Perucké stránky

PLAZÍKOVY FOTO GALERIE
Rajče
Rajče02
(doprovodná a starší alba)
Rajče historie
(přemístěná stará alba)
YouTube

Rajče FK Peruc

ZDŠ Třebenice 1963

ZDŠ Peruc 1963

Kulturní akce

V zimních měsících uzavřena
Galerie u Plazíka Peruc
Výstava fotografií Blanky Beckertové
Cestou za sny ze Středohoří pod Everest
bude zahájena v příznivé situaci v březnu 2021, jakmile to situace dovolí.
PLAKÁTEK

Kultura je dočasně z rozhodnutí vlády zakázána.  

Kino z důvodů vládního zákazu nepromítá
do odvolání
Peruc kino

Za Dubem
Peruc
Z důvodu vládního zákazu dočasně uzavřeno.

Muzeum české vesnice
Peruc - zámecký park

Informační středisko
Sezona ukončena.
Vstupné dospělí 40 Kč,
děti od 6 do 15 let a senioři 30 Kč

Zámek Pátek
Pátek nad Ohří
Sezona ukončena.
tel. 731 005 123

Zámek Pátek

Zámek Peruc
Sezona ukončena.
tel. 602 728 422

Zámek Peruc  

Pamětní síň
Emila Filly
Peruc

- zámecký park
Do odvolání uzavřena.
 

 

 
You are here: Hlavní strana arrow Historie arrow II. Peruc - Šlepka 1.pokračování
II. Peruc - Šlepka 1.pokračování
Napsal Plazík st.   
Úterý, 08 prosinec 2009
20.3.2006

Vydáme se po trase úzkokolejné dráhy - Šlepky, o jejímž vzniku, jako součásti peruckého cukrovaru, jsem psal minule. Jen ještě maličkost, fotografie jsou z různých ročních období, tak jak jsem je pořizoval, v létě mnohé není vidět.

 

   Projekt úzkokolejné vlečky k cukrovaru, umístěnému hluboko v údolí pod Perucí, schválilo ředitelství C.K. železnic v Praze 15.července 1879. Neprodleně byla zahájena její výstavba. Zde je její mapa, na které jsou vyznačeny body z nichž jsou fotografie v tomto článku.


Mapa dráhy (poklepáním zvětšit).

Nultý kilometNultý kilometr r byl na peruckém nádraží pražsko-duchcovské dráhy, za lounským záhlavím v místech domku, který dnes obývá paní Hamšíková. 

    Odtud šla tělesa dráhy na Louny a úzkokolejky vedle sebmapa bod 01e 200m až k přejezdu na Hájkách. Zde se obě oddělily, lounská směřovala obloukem o poloměru 300 m vlevo a cukrovarská obloukem 50 m vpravo.  (01)


 

mapa bod 02            
Koleje směřovaly k silnici na Hřivčice (0,36km), kterou překračovali v mírném levém oblouku (R 50) v místech kde dnes stojí dům pana Beneše a na druhé straně podél Babuškovic hájenky.  (02)


mapa bod 03
 
Táhlým pravým obloukem (R 40) sjížděla dráha dolů na křižovatku s cestou na Dýbeř - za Přítelovic vilou (0,36km). (03)

   

 mapa bod 04

     Po dnešní lesní cestě, proto známé jako Šlepka, pod Lesní a Boženinou ulicí ( Lesní samozřejmě neexistovala, z Boženiny stála pouze spodní část) pokračovala až na další křižovatku cest pod Karhancem (1,07km).  (04)

mapa bod 05

Zde vjížděla do bývalé Panské zahrady a v místech dnešní čističky odpadních vod a zahrádkářské kolonie se koleje rozdvojovaly. Vznikla zde výhybka, kde se míjely plné vozíky jedoucí dolu s prázdnými taženými vzhůru zpět na nádraží.(1,2km)  (05)


mapa bod 06  Výhybka byla 100m dlouhá, koleje se sbíhaly v jednu asi 20m před nejnebezpečnějším místem celé trati. Byla jím zatáčka o poloměru pouhých 18 m na skále nad Svaťákem. Zde ji pozoroval v té době zdatný a mohutný Oldřichův dub. (1,3km)  (06)


Prošli jsme prvou částí bývalého tělesa úzkokolejky Šlepky. Všechny fotografie (celkem 46) z tohoto úseku si můžete prohlédnout

ZDE  .

Příště se vydáme na druhou část Šlepky, která končila na dvoře peruckého cukrovaru.

Úvod   

Pokračování  

 
< Předch.   Další >

Kalendář

Kalendář

Ukliďme Česko

Info weby

InfoČesko.cz-Projekt cestovního ruchu o České republice. Poznávání, aktivní dovolená a relaxace. Ubytování, zajímavosti, lyžování...

Kudyznudy.cz - tipy na výlet


WebArchiv