8.1.2006
Část Peruckého zpravodaje je vždy věnována ZŠ na Peruci. V tom loňském posledním jsme si mohli přečíst vánoční básničky žáčků. Jsou zde:
Už jsou tu vánoce
Markéta Kučerová, 4. třída
Když už jsou tu Vánoce
jsou zamrzlé květy na louce.
Tráva , která byla zelená,
do rána se zabělá.
Na okénko, které prázdné je,
paní zima teď květy maluje.
Je přeci zima, zima
a ta nám teď všem kraluje.
Něco slyším,
je to zvoneček,
děti už vidí stromeček
a rozbalují si dáreček.
Vánoce
Anežka Nováčková
Napadl sníh na cestičku,
budeme zpívat koledičku:
„Maria Ježíška zrodila,
do jesliček ho vložila“.
Mráz na rukou strašně zebe,
bílá zima padá z nebe.
Zima
Vlaďka Kaplanová
Zima, zima, zima,
to je ale príma.
Sáňkujeme, lyžujeme, radujeme se.
Holub sedí na větvičce
a povídá holubičce:
„Máš už teplé obydlí?“
Řekla mu, že nebydlí.
Doma
Ivana Košínová
Venku už je velká zima,
doma je to proto príma.
Upečeme koláčky,
budeme mít pro ptáčky.
V zimě sedí ptáček venku
a vzpomíná na veverku.
Sněhové vločky padají
vánoční časy nastávají.
Každý nosí stromečky
a krásné dárečky.
Stromečky budou ozdobené,
dárečky budou zabalené.
Zvoní, zvoní zvoneček
a už je tu Ježíšek.
Zima
Z. Linhart, 4. třída
Zima je prima,
ale není to jen tak.
Jaké to má asi ten pták?
Určitě teď mrzne,
a jistě by se ponořil do teplé lázně rád.
I když je v té zimě,
tak mu nemohl zmrznout nos,
protože je kos.
Sáňkování
Petra Kalinová, 4. třída
Holky, kluci z naši školky,
vytáhli sáňky na své dvorky.
Kluci se venku koulují,
holky rády sáňkují.
Honza spadl na čumák,
vypadal jak sněhulák.
Postavíme sněhuláka,
bude moc, moc veliký.
Místo očí dáme mu,
velké černé uhlíky
Zimní sen
Bára Kytková, 4. třída
Jednou jsem se dostala do zimního království. Sněhuláci tam jezdili na bobech a paní Zima seděla na svém velkém sněhovém trůnu. Najednou se přede mnou objevila vločka, která na mě začala mluvit. Vyprávěla mi o tomto království, že je tu celý rok hodně legrace. Sněhová královna na mě z ničeho nic hodila sněhovou kouli. Náhle jsem se ocitla doma a zimní království jsem už nikdy neviděla.
|