

Jarní Perucký zpravodaj |
Napsal Plazík st. | |
Pátek, 23 říjen 2009 | |
31.3.2005 Koncem minulého týdne se na pultech peruckých obchodů objevilo prvé letošní číslo Peruckého zpravodaje. Jistě si každý v tomto tradičním počteníčku najde tu svoji stránku se zajímavou informací, povídkou, vzpomínkou nebo obrázkem. Již Slovo na úvod je zajímavé. Delší dobu se diskutuje o stavu místních lesů a téměř ve stejné době, kdy si peručtí občané stěžovali na státních úřadech, podala Rada OÚ již dlouho navrhovanou smlouvu o přeřazení lesů v katastrech Peruce, Hřivčic, Stradonic a Slavětína z kategorie lesů hospodářských do kategorie lesů zvláštního určení. To by mělo přinést podstatné zlepšení hospodaření v našich lesích. Následují pravidelné Informace z jednání rady obce, mne zaujalo prohlášení budovy Radnice na Peruci za kulturní památku, pronájem penzionu U Dubu zájemcům z Anglie, nabídka na vybudování větrných elektráren a znovu vybudování bytu pro školníka v místní ZŠ (všichni starší si pamatujeme manžele Šarochvi, kteří tuto práci vykonávali a ve škole bydleli.). Následují některé důležité informace a zprávy Policie ČR. Daly se očekávat reakce na článek v minulém Zpravodaji I takto, aneb větrné mlýny na Peruci . Je dobře, že se i ostatní zajímají o peruckou mládež, anebo, jak píše paní Kopicová v závěru svého příspěvku: My všichni máme být pro naši mládež příkladem a bohužel, neumíme-li to jinak, tak budeme snad aspoň odstrašujícím.Další stránky patří zájmovým organizacím, Galerii u kozorožce a ZŠ se svým Školáčkem (jen škoda, že ještě stále nevychází elektronicky). Stránky o historii také píší o školách, ale tentokráte v Černochově a na Pátku (tento článek mám, jen stále nemůžu nafotit bývalé školy v Pátku). Příroda, zahrádka, povídka, zdraví a již jsme u konce Zpravodaje a nabídky připravovaných akcí. Nechybí společenská kronika – Peruc má opět stoletou obyvatelku paní Ludmilu Andráčkovou, program kina a soutěžní křížovka. Takže rychle vytáhnout z kapsy bůra a máte jeden, nebo více večerů co číst. |
< Předch. | Další > |
---|